۹ مهر ۱۳۹۳، ۹:۰۳

هفته یازدهم لیگ برتر؛

انتقام آبی‌ها از ملوان برای رسیدن به صدر/ رقابت قعرنشینان و تقابل نفت با یحیی

انتقام آبی‌ها از ملوان برای رسیدن به صدر/ رقابت قعرنشینان و تقابل نفت با یحیی

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: رقابت انتقامی استقلال تهران با ملوان بندرانزلی برای بالابردن شانس صدرنشینی و پایان دادن به هت‌تریک شکست، رویارویی نفتی‌های تهران با تیم مربی فصل پیش خود و تقابل دو تیم میانه و قعر جدول از مهمترین اتفاقات روز نخست از هفته یازدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، روز نخست از هفته یازدهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور فردا پنجشنبه با برگزاری 4 مسابقه آغاز می‌شود که در تهران دو بازی جذاب برگزار می‌شود. در ورزشگاه آزادی استقلال به فکر انتقام از ملوان و رسیدن به صدر جدول با اما و اگرهای جالب است و نفت تهران هم در ورزشگاه تختی برابر تیمی قرار می‌گیرد که هدایت آن برعهده سرمربی فصل پیش این تیم است.

همچنین در اهواز نبرد دو تیم قعرنشین راه‌آهن و استقلال صنعتی هم حساسیت و جذابیت‌های خاص خودش را دارد و در تبریز هم گسترش و پدیده برای قرار گرفتن در نیمه بالای جدول مقابل هم صف آرایی می‌کنند. در زیر به این دیدارها اشاره می‌شود:

گسترش فولاد تبریز ـ پدیده مشهد
از دست دادن پیروزی در زمین ملوان، باعث شد گسترش 2 امتیاز ارزشمند را از دست داده و به رده یازدهم سقوط کند، درحالیکه می‌توانست با تکیه بر آن پیروزی در رده دهم باقی بماند. شاگردان مهدی تارتار برای رهایی از نیمه پائین جدول، نیاز به پیروزی در این بازی دارد، بردی که این تیم تبریزی را در رده‌ای بالاتر از میهمانش در جدول لیگ قرار می‌‎دهد.

در هفته‌ای که گسترش تنها شانس رسیدن به رده هشتم را دارد، پدیده پس از 3 شکست متوالی در 4 هفته گذشته و تنها گرفتن یک امتیاز، نیاز به 3 امتیاز این بازی دارد. علیرضا مرزبان در رقابت با یک مربی پرسپولیس دیگر در لیگ برتر، برای فرار از بحران این روزها، باید در تبریز پیروز شود. آنها که با توجه به نتایج هفته‌های پیش از رده سوم تا رده هشتم سقوط کرده‌اند، برای نرسیدن به نیمه پائینی جدول، نباید در این مسابقه امتیازی را از دست بدهند، نتیجه‌ای که گرفتن آن برابر تیم باانگیزه تبریزی بسیار سخت است.

استقلال تهران - ملوان بندرانزلی
تقابل استقلال با ملوان، یادآور شکست تلخ فصل گذشته آبی‌پوشان مقابل این تیم شمالی است. آن شکست استقلال را در پایان هفته بیست و هفتم لیگ سیزدهم از صدر به زیر کشید و مقدمه از دست دادن قهرمانی و ناکامی آبی‌پوشان در رقابتهای فصل پیش شد. هرچند استقلال با پیروزی در جام شهدا، به نوعی از این تیم انتقام گرفت اما هواداران تیم آبی، منتظر برد تیم خود در لیگ برتر برابر ملوان هستند.

استقلال که روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، با پذیرش 3 باخت متوالی در فصل جاری، فرصت صدرنشینی را از دست داده است، نیاز به پیروزی در این مسابقه دارد. شاگردان قلعه‌نویی اگر در این بازی انتقامی پیروز شوند، ضمن پایان دادن به بحران و حواشی روزهای اخیر، حتی شانس رسیدن به صدر جدول را هم دارد، به شرط برد پرگل در این بازی و شکست خوردن تراکتور در کرج با گل‌های بسیار و مقابل تیمی که هدایت آن را "مرد" برعهده دارد.

با توجه به اینکه پس از پایان این هفته، لیگ برتر 17 روز تعطیل شده تا اردوی تیم ملی برگزار شود، استقلال در صورت بردن ملوان، فرصت خوبی برای بازسازی خود دارد تا در 4 هفته پایانی نیم فصل نخست لیگ بتواند نتایج هفته‌های گذشته را جبران کرده و هوادارانش را خوشحال کند. البته در این شرایط نباید از تقابل پژمان نوری با ملوانی‌ها و رویارویی مهرداد اولادی و مازیار زارع با استقلالی‌ها هم جالب توجه است.

در سوی دیگر میدان ملوانی‌ قرار دارد که در شرایط عادی کسب یک امتیاز از استقلال در تهران ارزشمند است اما امروز وضعیت این تیم شمالی بحرانی است. به همین دلیل آنها با چندین هدف و برای پیروزی به تهران سفر می‌کنند. اول فرار از مثلث قعرنشینان و رتبه پانزدهم، دوم پایان دادن به بحران 6 هفته بدون برد و سوم حفظ سرمربی خود.

همچنین این امکان بسیار محتمل است که در صورت شکست ملوان در این بازی، نصرت ایراندوست سرمربی این تیم برکنار شود، موضوعی که انگیزه بازیکنان این تیم شمالی را در این بازی بیشتر می‌کند تا برای رسیدن به پیروزی بیش از گذشته تلاش کنند. 3 امتیازی که حتی ممکن است باعث فرار این تیم از جمع قعرنشینان شود.

نفت تهران ـ ذوب‌آهن اصفهان
تقابل با تیم فصل پیش، اتفاقی که در این بازی برای یحیی گل‌محمدی رخ می‌‎دهد. این مربی جوان که فصل پیش توانست نفت تهران را آسیایی کند، این روزها شرایط خوبی را با ذوب‌آهن تجربه نمی‌کند. هرچند بردن استقلال در هفته گذشته تا حدودی این تیم را به آرامش رساند اما آنها همچنان در بین 5 تیم پائین جدول هستند و با تساوی و یا شکست در این بازی، ممکن است دوباره به مثلث قعرنشینان باز گردند.

در این مسابقه که برای یحیی گل‌محمدی و شاگردانش اهمیت بالایی دارد، نفت تهران هم برای نزدیک شدن به صدرنشینان، باید در این بازی پیروز شود. نفتی‌ها در این هفته و در صورت ناکامی دیگر مدعیان، حتی شانس رسیدن به رده دوم را دارد، پس نمی‌خواهند در رقابت با مربی فصل قبل خود، این فرصت بزرگ را از دست بدهند.

صنعنی خوزستان - راه‌آهن تهران
از دست دادن پیروزی و شکست از پرسپولیس در تهران، اتفاقی بود که باعث شد صنعتی پس از 6 هفته طعم باخت را بچشد. آنها که در بازی آخر خانگی هم برد را با تساوی برابر تراکتورسازی از دست دادند، همچنان در مثلث فانوس بدستان قرار دارند.

شاگردان ویسی برای جدا شدن از این جایگاه نه چندان مطلوب نیاز به پیروزی برابر تیم راه‌آهن دارد، امتیازی که حداقل آنها را از منطقه خطر خارج می‌کند. اما بردن تیم بحران زده راه‌آهن که در 5 هفته گذشته 3 باخت و 2 تساوی بدست آورده، هم کار سختی است.

راه‌آهنی‌ها که این روزها اسیر مشکلات مالی، مدیریتی و فنی هستند، اگر در این بازی هم پیروز نشوند، به مثلث قعرنشینان سقوط خواهند کرد، به همین دلیل باید برابر فرار از این وضعیت بحرانی، در نبرد قعرنشینان، برابر صنعتی پیروز شوند، در غیر اینصورت روزهای بدتری را پیش رو خواهند داشت.

برنامه هفته یازدهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
پنجشنبه - 10/07/93
* گسترش فولاد تبریز ـ پدیده مشهد، ساعت 15:45، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* استقلال تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت 17:10، ورزشگاه آزادی
* نفت تهران ـ ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 17:10، ورزشگاه تختی
* صنعنی خوزستان - راه‌آهن تهران، ساعت 17:20- ورزشگاه غدیر

جمعه - 11/07/93
* سایپای البرز - تراکتورسازی تبریز، ساعت 16، ورزشگاه انقلاب
* پیکان تهران ـ صبای قم، ساعت 17:10، ورزشگاه دستگردی
* سپاهان - پرسپولیس، ساعت 17:10، ورزشگاه فولاد شهر
* نفت مسجد سلیمان - فولاد خوزستان، ساعت 17:20، ورزشگاه شهید محمدی

جدول رده‌بندی لیگ برتر

  نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز
1 تراکتورسازی تبریز 10 6 3 1 20 9 11 21
2 استقلال تهران 10 6 - 4 16 11 5 18
3 فولاد خوزستان 10 5 3 2 10 6 4 18
4 سپاهان اصفهان 10 4 5 1 13 9 4 17
5 نفت تهران 10 4 4 2 15 9 6 16
6 سایپا البرز 10 4 4 2 11 5 6 16
7 پرسپولیس 10 4 3 3 12 12 - 15
8 پدیده مشهد 10 3 4 3 11 10 1 13
9 صبای قم 10 3 4 3 12 13 1- 13
10 پیکان تهران 10 3 3 4 4 8 4- 12
11 گسترش فولاد 10 2 5 3 8 12 4- 11
12 ذوب‌آهن اصفهان 10 2 4 4 10 12 2- 10
13 راه‌آهن تهران 10 2 3 5 12 19 7- 9
14 صنعتی خوزستان 10 1 5 4 10 13 3- 8
15 ملوان بندرانزلی 10 1 5 4 5 9 4- 8
16 نفت مسجدسلیمان 10 - 5 5 4 16 12- 5

جدول آقای گل:
7 گل:
لوسيانو ادينیو (تراکتورسازی تبریز)

5 گل:
محسن دلير (تراکتورسازی) و سروش رفيعی (فولاد)

4 گل:
رضا عنایتی (پدیده)، سامان نريمان‌جهان (تراکتورسازی)، احمد حسن‌زاده (صبای قم)، محمد عباس‌زاده (پرسپولیس) و لوسيانو پريرا (سپاهان)

3 گل:
سجاد شهباززاده، محمد قاضی و اميد ابراهيمی (استقلال)، سیدامین منوچهری، رامين رضائيان و محمد غلامي (راه‌آهن)، ايوب کلانتری (صبای قم)، حامد شيری (سايپا)، علی قربانی و وحید امیری (نفت تهران)، محمدرضا خلعتبری (سپاهان) و ميثم مجيدی و روح‌الله سيف‌اللهی (صنعتی خوزستان)

کد خبر 2381328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha