رویترز مدعی شد؛

عربستان در صورت «فریز نفتی ایران» تولید نفت خود را کاهش می دهد

عربستان در صورت «فریز نفتی ایران» تولید نفت خود را کاهش می دهد

یک رسانه غربی مدعی طرح عربستان برای کاهش سقف تولید نفت خود در صورت اجرای طرح «فریز نفتی» از سوی ایران شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز به نقل از منابعی که اشاره ای به نام آنها نکرده مدعی شده که عربستان این طرح را در نشست آتی اوپک که هفته آینده در الجزایر برگزار می شود ارائه می کند.

گویا این طرح قبلا به اطلاع اعضای اوپک رسیده اما ایران هنوز پاسخی در خصوص موافقت یا مخالفت با آن نداده است.

رویترز به نقل از منابع آگاه نفتی اعلام کرد عربستان سعودی در جریان مذاکرات با ایران به طور مشروط با کاهش تولید نفت خود برای تقویت قیمت ها موافقت کرده است .

به گفته این افراد مقامات عربستان در ماه جاری به مقامات ایرانی پیشنهاد کرده اند اگر تهران تولید نفت خود را در سطح کنونی فریز کند ریاض هم تولید نفت خود را تا سطح اوایل سال جاری میلادی کاهش خواهد داد. هنوز خبری در مورد واکنش ایران به این پیشنهاد منتشر نشده است اما از سوی دیگر عربستان به طور دقیق مشخص نکرده است حاضر است چقدر تولید نفت خود را کاهش دهد و انتظار دارد که ایران در چه سطحی تولید نفت خود را فریز کند.

بر اساس گزارش های غیر رسمی تولید نفت ایران در حال حاضر به ۳.۶ میلیون بشکه در روز رسیده است که کمتر از میزان تولید نفت این کشور پیش از اجرایی شدن تحریم هاست. ایران اعلام کرده است در صورت افزایش تولید نفت خود به ۴ میلیون بشکه در روز حاضر است با طرح فریز نفتی موافقت کند.

کد خبر 3776634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha