۵ مهر ۱۳۹۷، ۹:۵۲

رضایی کوچی در گفتگو با مهر:

وزارت خارجه شناخت درستی از ظرفیت های اقتصادی کشورهای منطقه ندارد

وزارت خارجه شناخت درستی از ظرفیت های اقتصادی کشورهای منطقه ندارد

وزارت امور خارجه در دیپلماسی اقتصادی عملکرد ضعیفی داشته است و شناخت درستی از ظرفیت اقتصادی کشور و ظرفیت های اقتصادی کشورهای همسایه در وزارت خارجه وجود ندارد.

محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: در کشور ما ظرفیت ۳۸ میلیارد دلار صادرات خدمات فنی مهندسی وجود دارد. بیش از ۴۰۰ هزار مهندس ساختمان و هزاران شرکت عمرانی که در حوزه های مختلف می توانند پروژه های سنگین اجرا کنند، وجود دارد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ۳۸ میلیارد دلار، توانسته ایم ۲ میلیارد دلار در کشورهای همسایه با جمعیت ۴۰۰ هزار نفر درآمد داشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کشورهایی مثل عراق و سوریه جمهوری اسلامی هزینه های زیادی داده است اما دیپلماسی اقتصادی ما ظرفیت مورد نیاز برای حضور شرکت های ایرانی در این کشورها را فراهم نکرده است. وزارت امور خارجه در دیپلماسی اقتصادی عملکرد ضعیفی داشته است و شناخت درستی از ظرفیت اقتصادی کشور و ظرفیت های اقتصادی کشورهای همسایه در وزارت خارجه وجود ندارد.

رضایی کوچی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی که متولی حوزه عمران کشور است و می تواند بسیاری از پیمانکاران بزرگ را که در اجرای پروژه های راهسازی، فرودگاه ها و راه آهن ها در کشور عملکرد مناسبی داشته باشد، متاسفانه در این زمینه عملکرد مناسبی نداشت. باید وزارت راه و شهرسازی زمینه حضور این شرکت ها در سایر کشورها را فراهم می کرد.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی باید از وزارت خارجه مطالبه می کرد تا زمینه حضور شرکت های ایرانی در پروژه های خارج از کشور را فراهم کند. اگر سرمایه گذاری درستی در این زمینه انجام شود، می توانیم معادل قیمت نفت از کشورهای همسایه با صادرات فنی مهندسی ارزآوری داشته باشیم.

کد خبر 4413363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha