۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵

سرلشکر باقری مطرح کرد؛

ضرورت کسب علم برای‌ نیروهای مسلح/با تهدیدات متنوع مواجهیم

ضرورت کسب علم برای‌ نیروهای مسلح/با تهدیدات متنوع مواجهیم

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: ما با تهدیدات متنوع روبه رو هستیم که کمتر کشوری با آن مواجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای، در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دوره ۲۸ کارشناسی ارشد و دوره چهارم دکتری حرفه‌ای عملیات مشترک و مرکب دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که صبح امروز در این دانشگاه برگزار شد، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی تمامی برنامه‌ها و طرح‌های کشور بر اساس دین اسلام صورت می‌گیرد و ما مفتخریم که پیرو دینی هستیم که به علم و دانش اهمیت فراوانی می‌دهد.

وی افزود: در اولین آیات قرآن کریم حرف از علم و دانش آموزی است و برتری را به دانشمندان و آگاهان می‌دهد، ما افتخار داریم که پیرو مذهبی هستیم که پیشوای آن علم را عامل برتری می‌داند و امامان ما مقام استادی دارند و منشأ علم و آگاهی در طول تاریخ بوده‌اند. پس نگاه ما به فراگیری علم به عنوان یک افتخار و وظیفه است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، کسب علم را برای همه نیروهای مسلح جهان امری ضروری دانست و گفت: ما بعد از انقلاب از سیاست‌های وارداتی تبعیت نمی‌کنیم و امام (ره) به ما آموخت که باید ضمن بهره گیری تزِ دانش روی پای خود بایستیم و با تصمیم خود متون آموزش و جنگ را تدوین و پیش برویم، ما تقلید گر نیستیم و نگاه ما به علم و دانشجو فراتر از دیگران است.

وی با بیان اینکه کشور ما در گام دوم انقلاب اسلامی با استفاده از تجارب گذشته نگاه ویژه ای به علم دارد، گفت: ما با تهدیدات متنوع روبرو هستیم که کمتر کشوری با آن رو برو است.

سرلشکر باقری، استقلال و عدم پذیرش ظلم را دلیل دشمنی با انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: ما با تهدیدات متنوعی روبرو هستند و طبیعی است که ارتش و سایر نیروهای مسلح خود را برای مقابله با تهدیدات آماده کند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های انقلاب اسلامی، گفت: دنیا می بیند که کشور ما چگونه با انواع تهدیدات روبرو بوده اما از فرصت‌ها بهره برده و با شادابی و امنیت و ثبات کامل در منطقه که بیشترین نا امنی و تلاش برای بی ثباتی آن وجود دارد در امنیت کامل است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: برای عبور دادن کشور از مشکلات پیش رو مسئولیت سنگینی بر عهده داریم و دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه دافوس نقش مهمی در این باره بر عهده دارد، پیش کسوتان ما در دافوس در دوران دفاع مقدس در جبهه حضور یافته و در کنار فرماندهان بزرگی چون صیاد شیرازی حضور می‌یافتند و فرماندهی می‌کردند که باید از تجارب آنها استفاده کرد.

سرلشکر باقری ادامه داد: قطعاً با روش‌های بسیاری مناسب و تجارب دفاع مقدس و دوره بعد از آن و پژوهش، آموزش‌های تکمیل تر می‌شود و دانش آموختگان این دانشگاه می‌توانند منشأ تغییر، تحول و شکوفایی نیروهای مسلح شوند.

وی به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی با اشاره به نقش ارتش در انقلاب اسلامی و بعد از آن، گفت: ایجاد ثبات در کشوری که با یک انقلاب همه جانبه روبرو شده بود و مسائل بعد از آن و مقابله با ضد انقلاب کار آسانی نبود اما ارتش توانست این توطئه‌ها را سرکوب کند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: بعد از جنگ تمام عیار ۸ ساله به کشور تحمیل شد و سعی کردند از خلیج فارس، تنگه هرمز تا شهرها را برای ملت ایران ناامن کنند اما ارتش ایستاد و با سایر نیروهای مسلح حتی یک وجب از خاک را به دشمن متجاوز نداد.

سرلشکر باقری افزود: بعد از تهاجم آمریکا به عراق و افقانستان مسئله تهدید نظامی علیه ایران مطرح شد که نیروهای مسلح با برنامه ریزی جدید نیروهای مسلح توانمند ایجاد کردند و توانست بازدارندگی ایجاد کند و دشمن که عراق و افغانستان را به راحتی گرفته بود به این نتیجه رسید که تهاجم زمینی و موشکی به ایران هزینه بسیاری برای آنها دارد.

وی تاکید کرد: به بیان مقام معظم رهبری، دوران بزن و در رو تمام شده و این امنیت پایدار نتیجه کار رزمندگان و ایثارگران در ارتش، سپاه و سایر نیروهای مسلح است و شما دانش آموختگان این دانشگاه وظیفه بسیار سنگینی در ادامه مسیر برعهده دارید.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح افزود: کشور ما هیچ آقا بالاسری ندارد و هیچکس استراتژی را به ما دیکته نمی‌کند، شما دانش آموختگان باید به تدوین آئین نامه‌های رزمی و دفاعی بپردازید و با کار فراوان قدرت بازدارندگی را حفظ کنید.

سرلشکر باقری با اشاره به دسیسه‌های مختلف دشمنان در منطقه، گفت: سوالات بسیاری درباره آینده منطقه و جهان و هرم قدرت جهانی و منطقه مطرح است اما آنچه مهم است این است که ما مطابق اسلام چه نقشی در آینده منطقه و جهان داریم، نیروهای مسلح باید نقش بسیار پر رنگی را در این مسیر برعهده گرفته و بهترین کارکرد را داشته باشد.

وی با بیان اینکه تصویر بسیار روشن و افتخار آمیزی نسبت به آینده انقلاب اسلامی ایران داریم، گفت: بیانه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری تدوین و اعلام شد تصویر آینده را برای ما و نقش جوانان در آینده کشور در آن ترسیم کرد. ما با برنامه باید به قله‌های کمال و پیشرفت برسیم و در این مسیر دانشگاه‌ها نقش اساسی و مهمی دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همکاری با سایر دانشگاه‌های نظامی و کشوری در توسعه و پیشرفت کار ارزشمندی که تا کنون انجام شده بسیار مهم است و باید تداوم داشته باشد.

سرلشکر باقری افزود: دانشجویان ما باید با تبعیت از مقام معظم رهبری و تحقیق و پژوهش برای حل بحران‌ها و مشکلات راه حل پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه توصیه بنده تقویت روح برادری میان نیروهای مسلح است، گفت: همانگونه که امام (ره) می‌فرمود: ارتش و سپاه دو بازوی دفاعی قدرتمند کشور هستند که با همکاری و هماهنگی می‌توانند کشور را پیش ببرند و در صورت تهاجم دشمنان را پشیمان کنند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: امروز ارتش و نیروهای مسلح در اوج اقتدار و صلابت هستند و امیدواریم همواره با توکل این مسیر را ادامه دهند.

کد خبر 4559723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha