۵ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۵۱

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

اقلام مورد نیاز برای پیشگیری از کرونا در خوزستان موجود است

اقلام مورد نیاز برای پیشگیری از کرونا در خوزستان موجود است

اهواز- معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اقلام مورد نیاز برای پیشگیری از کرونا در استان خوزستان موجود است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین برزگر عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با موضوع «کرونا ویروس» اظهار کرد: کمبود احتمالی جلسات ملی به صورت ویدئو کنفرانسی با وزارت بهداشت به صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی در واکنش به فروش قرص‌ها و اقلام دارویی در سایت‌های مختلف اینترنتی و باشگاه‌های ورزشی گفت: در این زمینه ارتباط بسیار خوبی با پلیس فتا داریم و سایت‌های ورزشی بسیاری برای فروش اقلام دارویی مسدود شده‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: در کنار بازرسی و نظارت‌های این معاونت هر کدام از شهروندان مکان یا سایتی را که فروش اقلام دارویی دارد، به معاونت غذا و دارو گزارش دهد تا برخورد لازم در این زمینه انجام شود.

وی در واکنش به کمبود یا گران‌فروشی اقلام بهداشتی داروخانه‌ها از جمله ماسک یا الکل پاک‌کننده بیان کرد: گروه‌های مختلف از تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت و همچنین بازرسی دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام بازرسی‌های مختلف از فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی و داروخانه‌ها هستند که در نهایت برخورد لازم با متخلفان احتمالی انجام می‌شود.

وی گفت: تمهیدات لازم برای تهیه و تأمین اقلام دارویی یا بهداشتی مقابله با ویروس کرونا ابتدا باید برای مراکز بهداشتی و درمانی استان فراهم شود؛ چون باید اول فشنگ را به خط مقدم یعنی پرسنل و کادر درمانی برسانیم.

برزگر افزود: برای استفاده از این اقلام بهداشتی و ماسک یک ولع در جامعه ایجاد و به تبع افراد مختلف موجودی داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها را خریداری کردند.

وی در پایان گفت: مردم می‌توانند هر کمبود دارویی مورد نیاز خود را از طریق تلفن ۱۹۰ اطلاع‌رسانی و پیگیری کنند.

کد خبر 4862324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha