۲۰ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۵۶

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس مطرح کرد:

نقش موثر فنی و حرفه‌ای فارس در اشتغال معتادان بهبود یافته

نقش موثر فنی و حرفه‌ای فارس در اشتغال معتادان بهبود یافته

شیراز - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند با اشتغال‌زایی از معتادان بهبودیافته صیانت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سلیمان کرمی در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس اظهار داشت: فرصت‌های آموزشی فنی و مهارتی به‌عنوان یک رکن و مرحله اصلی در چرخه بهبودی بیماران اعتیاد به شمار می‌آید.

وی افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مؤثری در افزایش خودباوری و جامعه‌پذیری این اقشار دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس فراگیری مهارت‌های فنی را یکی از بهترین راه‌ها در ایجاد کسب‌وکار برای معتادان بهبودیافته دانست و بیان داشت: در راستای توانمندسازی معتادان متجاهر باید بررسی شود در چه زمینه‌ای مهارت دارند لذا باید آموزش‌های مهارتی و فنی بر اساس توانی که دارند به آن‌ها ارائه شود.

وی در ادامه با تأکید بر به اینکه آموزش‌های فنی و مهارتی می‌تواند به بازگشت یک فرد بهبودیافته از اعتیاد به چرخه زندگی کمک کند، افزود: بهبودیافتگانی که به دلایلی کار خود را از دست داده‌اند می‌توانند با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کار مناسبی را انتخاب و به بازار کار برگردند.

کرمی یکی از مهم‌ترین راهبردهای صیانت از بهبودیافتگان را ترویج و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال‌زایی عنوان کرد و گفت: این امر می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و کاهش بازگشت معتادان به سمت اعتیاد شود.

این مقام مسئول توانمندسازی و اشتغال این افراد را مهم برشمرد و بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند با اشتغال‌زایی از بهبودیافتگان صیانت کند.

وی همچنین افزود: برخی از افراد معتاد بهبودیافته استعدادهای فنی و تخصصی زیادی دارند و اگر کارآفرینی آن‌ها را به کار بگیرد، فعالیتش رونق می‌گیرد زیرا این افراد تخصص دارند و در این حال کم‌توقع هستند و وظیفه ماست دست این افراد را بگیریم و گامی به‌سوی بهبودی آن‌ها برداریم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۸۳۲ نفر و در نه‌ماهه سال جاری تعداد ۴۶۷ نفر از معتادین بهبودیافته در فارس زیر نظر مربیان مجرب اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای به‌طور رایگان آموزش‌های مهارتی و شغلی را در رشته‌های جوشکاری، سرویس و نگهداری خودرو، تعمیر سخت‌افزاری تلفن همراه، تولید صنایع چرم، برق‌کاری ساختمان، پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ، زعفران کاری و… در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ شیراز دریافت کرده‌اند.

وی در پایان این دیدار خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد در جهت تقویت و تداوم دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برای بهبودیافتگان از اعتیاد و فراهم‌سازی مقدمات اشتغال شد.

کد خبر 5117541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      0 0
      وای ازدست معتادها وموادفروشهای روستاهای فارس کسی هم جوابگونیست واقعا ازکرونابدترنند