۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۱۱

در جلسه شورای اسلامی شدن ؛

کلیات «سند تشکیل و تحکیم خانواده دانشگاهیان» تصویب شد

کلیات «سند تشکیل و تحکیم خانواده دانشگاهیان» تصویب شد

کلیات «سند تشکیل و تحکیم خانواده دانشگاهیان» در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ۳۵۴ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله شاطری، با اشاره به دستور این جلسه که به بررسی پیشنهاد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها پیرامون پیش‌نویس «سند ملی ازدواج دانشگاهیان» اختصاص داشت، در سخنانی گفت: این سند توسط بخش ازدواج نهاد نمایندگی رهبری مورد کار کارشناسی بیشتر قرار گرفته و هم اکنون پیش‌نویس «سند ملی ازدواج دانشگاهیان» برای تصویب به شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها ارائه شده است.

دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه با بیان اینکه سند خوبی تهیه شده بیان داشت: روح موجود در سند به نحوی است که بیشتر به سمت تسهیلات بانکی نگاه شده است لذا باید توجه کنیم که اگر دستگاه‌های دیگر همچون وزارت ورزش و جوانان و… به این مسئله ورود کرده‌اند تا حد امکان از سندنویسی پرهیز شود.

وی یکی از مهمترین دلایل تأخیر در سن ازدواج را تغییر ذهنیت، نگاه، شناخت و سبک زندگی دانست و تأکید کرد: حوزه شناختی باید در سند مورد توجه ویژه قرار گیرد و لذا متونی که در دروس عمومی دوره کارشناسی قرار گرفته باید مشوق فرهنگ ازدواج و فرزند آوری باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تشکر از اعضا جلسه که با پیشنهادات خود در جهت ارتقا سند همکاری داشتند، پیشنهاد داد: کلیات سند ازدواج دانشگاهیان برای طرح در مجلس و جذب بودجه در شرایط فعلی تصویب شود و سپس مواد جزئی سند اصلاح شود.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین علی تقوی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌هایی بین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و قوه قضائیه و وزارت کشور و… در خصوص آموزش و مشاوره منعقد شده است، اظهار داشت: در این سند دقت شده تا از طریق افراد دانشگاه‌شناس، ظرفیت‌های بیرونی وارد مسیر ازدواج دانشگاهیان شود و در این زمینه جلساتی با مجلس و کمیسیون فرهنگی این موضوع بررسی شد.

در پایان جلسه نیز با موافقت اعضا ماده واحده پیشنهادی ذیل برای طرح در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید:

به منظور تشریک مساعی، هم‌افزایی و ایجاد تمرکز و بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای مرتبط با هدف ترویج ازدواج آسان و پایدار، کاهش طلاق، ازدیاد جمعیت و تحکیم بنیان خانواده با سبک زندگی اسلامی ایرانی برای دانشگاهیان و اجرایی‌سازی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی به ویژه سند دانشگاه اسلامی و قانون تسهیل ازدواج جوانان مجلس شورای اسلامی، به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها این مأموریت محول شد.

ظرف دو ماه با تشکیل ستاد راهبری تشکیل و تحکیم خانواده با استفاده از ظرفیت ذینفعان و ذی‌ربطان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در عرصه ملی نسبت به تدوین سند تشکیل و تحکیم خانواده و ساختار چابک و بسته برنامه عملیاتی مؤثر پیشنهادی را با رویکرد شبکه‌ای یکپارچه بر پایه نظام مسائل این حوزه با نگرش مسئله‌محور در چارچوب و قالب اسناد مصوب به شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها جهت تصویب ارائه کند.

کد خبر 5169373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      0 0
      تاد دلتان بخواهد ماشاالله سند نویسی می کنیم و بسیار هم خوب است اما فقط در حد سند باقی می ماند . سند نوسی در کشور ما ایین و اداب و رسوم شده است.