۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۵۳

میان حکیم و العبادی؛

ائتلاف جدید سیاسی در عراق متولد شد

ائتلاف جدید سیاسی در عراق متولد شد

روسیاالیوم از تشکیل ائتلاف جدید سیاسی در عراق که ریاست آنرا عمار حکیم و ریاست شورای رهبری آنرا حیدر العبادی برعهده دارند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، در عراق خبر از تشکیل ائتلاف جدیدی میان عمار حکیم و حیدر العبادی داده شد.

خبرنگار روسیاالیوم در عراق اعلام کرد که در بغداد پایتخت عراق روز شنبه(دیروز) از تشکیل ائتلافی با نام«قوی الدولة الوطنیة» داده شده است که میان جریان حکمت به ریاست عمار حکیم و ائتلاف النصر به ریاست حیدر العبادی ایجاد شده است.

از سوی دیگر ائتلاف سیاسی جدید با نام « قوی الدولة الوطنیة» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ریاست این ائتلاف جدید با «سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی است و «حیدر العبادی» رئیس ائتلاف «النصر» ریاست شورای رهبری این ائتلاف را برعهده دارد.

بنا بر این  بیانیه، این ائتلاف، چندین نیرو و گروه سیاسی از جمله شماری از نیروهای برآمده از تظاهرات اکتبر را در خود جای داده و رویکرد آن ساخت و تقویت دولت با هدف رسیدن به دولت دارای نهادهای تاثیرگذار است تا تثبیت قانون و نظم و خدمت به جامعه را برعهده بگیرد.

این در حالی است که ائتلاف النصر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از مذاکرات سازنده و با توجه به اشتراک در رویکرد سیاسی در قبال بحران‌های کشور و شیوه‌های نجات از آن، بر سر تشکیل یک ائتلاف سیاسی انتخاباتی تحت عنوان «قوی الدولة الوطنیة» توافق شد.

بر اساس این بیانیه، ائتلاف جدید یک نیروی سیاسی ملی میانه‌ رو است که به اهمیت نهاد حکومت و تثبیت پایه‌های آن ایمان دارد و برای تقویت اقتدار و حاکمیت نهادهای قانونی آن در قبال بحران‌های داخلی و خارحی تلاش می‌کند.

در این بیانیه ابراز امیدواری شد که فرایند انتخابات آتی، شفاف، عادلانه و بیانگر اراده واقعی ملت عراق باشد و یک حیات سیاسی سالم را ایجاد کند تا نظام سیاسی عراق و دولت آنرا از بحران‌ها در مسیر خدمت به میهن و شهروندان نجات دهد.

انتخابات پارلمانی عراق قرار است که در دهم اکتبر آینده برگزار شود.

کد خبر 5202871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha