۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۶

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد:

تزریق واکسن برای ۶۲۵ نفر از مددجویان سالمند زنجانی

تزریق واکسن برای ۶۲۵ نفر از مددجویان سالمند زنجانی

زنجان-مدیرکل بهزیستی استان زنجان از واکسیناسیون ۶۲۵ نفر از مددجویان مقیم در مراکز نگهداری سالمندان و مراکز شبانه روزی توانبخشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد محمدی قیداری با اشاره به اینکه مراکز نگهداری بهزیستی در امر پیشگیری از کرونا موفق عمل کرده است، گفت: واکسن مورد نیاز مراکز مراقبتی توانبخشی تأمین شده و ۱۲۴ نفر از پرسنل این مراکز نیز همراه مددجویان واکسینه شدند.

وی اظهار کرد: سایر افراد تحت پوشش شامل معلولین جسمی و حرکتی، کودکان اوتیسمی، زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و معتادان در اولویت بعدی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به مکاتبات صورت گرفته برای واکسیناسیون توان خواهان مراکز روزانه با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: بزودی واکسیناسیون افراد دارای معلولیت در مراکز روزانه نیز آغاز خواهد شد.

محمدی قیداری در ادامه از تهیه و تحویل وسایل کمک توانبخشی برای افراد دارای معلولیت به مبلغ بیش از سه میلیارد تومان خبر داد و گفت: در سال گذشته برای بیش از پنج هزار نفر از افراد دارای معلولیت وسایل کمک توانبخشی اعم از سمعک، باطری سمعک، عصا، واکر، تخت، تشک مواج، ویلچر، هزینه پوشینه.. تامین شده است.

محمدی با بیان اینکه توزیع وسایل کمک توانبخشی بین مددجویان بر اساس ماده سه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، دستورالعمل سازمان و شدت و نوع معلولیت مددجویان انجام می‌شود، افزود: علاوه بر این خدمات توانبخشی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و ارتوپدی به جامعه هدف بهزیستی ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: تعداد ۶۳ مرکز غیردولتی اعم از مراکز روزانه، شبانه روزی، ویزیت در منزل، مراقبت در منزل و مثبت زندگی در حوزه توانبخشی وجود دارد که نزدیک به ۲۲ هزار نفر از افراد دارای معلولیت از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر ۳۲۸ معلول ضایعه نخاعی از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند، که از این تعداد ۶۰ نفر تحت پوشش طرح توانمندسازی قرار دارند و همگی از حق پرستاری و دریافت هزینه لوازم بهداشتی استفاده می‌کنند و ۱۷۴ نفر از افراد تحت پوشش نیز خدمات مراقبت در منزل و۲۲۰ نفر نیز خدمات ویزیت در منزل دریافت می‌کنند.

محمدی قیداری از واکسیناسیون ۶۲۵ نفر از مددجویان مقیم در مراکز نگهداری سالمندان و مراکز شبانه روزی توانبخشی خبر داد و گفت: در گام اول ۱۰۹ نفر از سالمندان مقیم در مراکز در اسفند ماه سال گذشته واکسیناسیون شدند و در مرحله بعدی ۲۳۳ نفر هم معلول ذهنی و۲۸۳ بیمار اعصاب و روان واکسن دریافت کردند.

کد خبر 5220962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha