۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۰۶

بازتاب گزارش مهر؛

امکان واگذاری سند ششدانگ به اهالی موسویه فراهم شد

امکان واگذاری سند ششدانگ به اهالی موسویه فراهم شد

بیرجند- معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دستگاه های متولی برای رفع مشکل اهالی موسویه در شهرستان قاینات اهتمام جدی دارند، گفت: امکان واگذاری سند ششدانگ که مطالبه مردم بود فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ محمد فرهادی با بیان این مطلب در جلسه بررسی مشکل اهالی موسویه خاطرنشان کرد: چند روز پیش کلیپی مبنی بر ناتوانی مردم در تأمین هزینه مطالبه شده از سوی بنیاد مستضعفان در بحث اراضی مسکونی پخش شد و این جلسه ویژه نیز به منظور پیگیری همین موضوع برگزار شده است.

وی بیان داشت: با توجه به مالکیت اداره کل اوقاف و امور خیریه و بنیاد مستضعفان بر اراضی موسویه، در راستای تأمین زمین مسکونی مورد نیاز اهالی، در گذشته جلسات متعددی برگزار شده که نتایج خوبی هم به همراه داشته است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به منظور سرعت بخشیدن به موضوع رفع مشکل مردم، تمامی اراضی اوقاف به بنیاد مستضعفان تحویل شده است، گفت: با پیگیری‌های اداره کل اموال و املاک استان و پس از برگزاری جلسات متعددی با اداره کل اوقاف و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ۱۵ هکتار زمین به روستا ملحق شده است.

فرهادی ادامه داد: این اراضی الحاقی به صورت ششدانگ به اداره کل اوقاف تحویل شد و در ادامه نیز ۹۰ هکتار از اراضی داخل روستا در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت.

وی تأکید کرد: با این اقدام، امکان واگذاری سند ششدانگ که مطالبه مردم بود نیز فراهم شد.

معاون استاندار خراسان حنوبی خاطرنشان کرد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته و طبق تصمیم بنیاد مستضعفان، اراضی در اختیار مردم، تا متراژ ۵۰۰ متر مربع به صورت رایگان به آنها تحویل می‌شود و اهالی هیچ وجهی را پرداخت نمی‌کنند.

فرهادی ادامه داد: برای املاک بیشتر از ۵۰۰ مترمربع نیز، بخش مازاد اراضی با قیمت کارشناسی و در اقساط ۴۶ ماهه در مقاطع زمانی سه ماهه، به ساکنین واگذار می‌شود و بعد از اتمام این بازه زمانی، سند به نام مالک زمین صادر می‌شود.

احداث مرکز بهداشتی و درمانی در موسویه

وی متذکر شد: برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در حال رایزنی هستیم تا از این قاعده مستثنی شوند و برای اراضی بالغ بر ۵۰۰ متر مربع وجهی را نپردازند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با رایزنی‌هایی که صورت گرفته، بنیاد مستضعفان عایدات حاصل از این اقدام را در خود روستا هزینه می‌کند.

فرهادی تصریح کرد: در اولین گام، بنیاد مستضعفان، احداث مرکز بهداشتی و درمانی موسویه را متقبل شده است.

وی ادامه داد: اراضی تصرفی عده زیادی از اهالی کمتر از ۵۰۰ متر مربع است، لذا وجهی در قبال تعیین تکلیف زمین در اختیار خود نمی‌پردازند.

بر اساس مصوبات این جلسه که روز گذشته برگزار شد، فرمانداری قاین مکلف گشت اقدامات انجام شده را هر چه سریع‌تر به معاونت عمرانی ارائه نماید و جهت تنویر افکار عمومی از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی برای ارائه اقدامات بنیاد مستضعفان در این روستا استفاده کند.

خبرگزاری مهر گزارشی با عنوان «گلایه اهالی موسویه از بنیاد مستضعفان / پولی برای خرید خانه‌هایمان نداریم» و کلیپ گفتگو با یکی از اهالی روستای موسویه را ۲۷ شهریور منتشر کرد.

کد خبر 5309433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha