۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۲

در اعتراض به محدودیت های اجباری؛

روسیه: شورای اروپا مانع از رفتار تبعیض آمیز فرانسه شود

روسیه: شورای اروپا مانع از رفتار تبعیض آمیز فرانسه شود

مسکو می گوید فرانسه که میزبان نشست پارلمانی شورای اروپا است؛ در اقدامی سیاسی، با زیر سوال بردن کارایی واکسن اسپوتنیک وی، تردد هیئت روسی را به حدفاصل هتل تا محل برگزاری نشست محدود کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه می گوید شورای اروپا باید در قبال رفع محدودیت های ترددی که در جریان نشست پاییزه مجمع پارلمانی این شورا برای هیئت نمایندگی روسیه وضع شده، مسئولیت پذیر باشد و از مقامات فرانسوی بخواهد که از اعمال این محدودیت های تبعیض آمیز صرفنظر کنند.

این وزارتخانه یادآوری کرد که روسیه یکی از پنج تأمین کننده اصلی بودجه شورای اروپا مستقر در «استراسبورگ» فرانسه است و انتظار احترام و مساوات دارد.

این محدودیت که طبق آن هیئت روسی فقط مجاز به تردد در حد فاصل هتل محل اقامت و محل برگزاری نشست است، از بابت عدم پذیرش واکسن اسپوتنیک وی از سوی اتحادیه اروپا اعمال می شود و روسیه هشدار داده که در صورت ادامه این روند، به حضور مجازی در این نشست بسنده خواهد کرد.

روسیه ۲۶ سال پس از عضویت در شورای اروپا، همچنان مصمم به گسترش همکاری ها با این سازمان و کشورهای عضو آن است.

روابط بین شورای اروپا و روسیه بخاطر مساله اوکراین و مخالفت اروپا با الحاق کریمه به روسیه و نیز حمایت مسکو از روس تبارهای شرق اوکراین از سال ۲۰۱۴ بسیار پرتنش شده است و حتی هیئت روسی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹، نشست های مجمع پارلمانی شورای اروپا را بخاطر سلب حق رای و تصدی مقام های مدیریتی اعضای این هیئت تحریم کرد.

کد خبر 5315978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha