۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۴:۱۸

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

واشنگتن برای شرکت در نشست مسکو درباره افغانستان تصمیم نگرفته است

واشنگتن برای شرکت در نشست مسکو درباره افغانستان تصمیم نگرفته است

«ند پرایس» گفت که واشنگتن هنوز پیرامون مشارکت در نشست هفته جاری مسکو درباره افغانستان تصمیم گیری نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از عدم تصمیم گیری واشنگتن تا کنون برای شرکت در نشست مسکو پیرامون افغانستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، «ند پرایس» شامگاه جمعه گفت که واشنگتن هنوز نمی تواند مشارکت خود را در این نشست که قرار است هفته جاری در مسکو برگزار شود، تایید نماید.

گفتنی است که وزارت خارجه روسیه از برگزاری نشست چهارجانبه روسیه، آمریکا، چین و پاکستان برای گفتگو درباره تحولات افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه از برگزاری نشست تروئیکای گسترش یافته شامل روسیه، آمریکا، چین و پاکستان خبر داد.

براساس این گزارش، این نشست که با محوریت تحولات افغانستان انجام می شود؛ قرار است روز ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر ماه) در مسکو برگزار شود.

هنوز مشخص نیست که این نشست در چه سطحی برگزار می شود و آیا از طالبان نیز نماینده‌ای در آن حضور دارد یا نه.

این درحالی است که وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که هفته آینده یک هیأت از طالبان برای گفتگو درباره اوضاع افغانستان به مسکو سفر می‌کند. قرار است این نشست هم در ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) در مسکو برگزار شود و آن طور که گفته شده بود نمایندگان ایران، روسیه، افغانستان، هند، چین و پاکستان در آن حضور خواهند داشت.

وزارت خارجه روسیه همچنین هشدار داده است که استقرار پایگاه های نظامی آمریکا می تواند کشورهای آسیای میانه را در معرض حملات تلافی جویانه طالبان قرار دهد.

این وزارتخانه افزود: روسیه، چین و ایران تلاش های آمریکا را برای استقرار پایگاه های نظامی در آسیای مرکزی به بهانه مبارزه با تروریسم را غیرقابل قبول می دانند.

کد خبر 5328377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha