۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۸:۰۷

مهر گزارش می دهد؛

گلستان طلایه‌دار وحدت شیعه و سنی/برادری شرط مانایی امت اسلامی است

گلستان طلایه‌دار وحدت شیعه و سنی/برادری شرط مانایی امت اسلامی است

گرگان- زندگی مسالمت آمیز و همدلی آشکار شیعه و سنی در گلستان این خطه مرزی را به سمبل بی نظیر اتحاد فرقه ها و قومیت های مختلف بدل کرده و دشمنان را در ایجاد تفرقه ناکام گذاشته است.

خبرگزاری مهر، اعظم محبی- گروه استان‌ها: هفته وحدت از راه رسید، هفته‌ای پر از نور و سرور و چتری مبارک از ایثار و فداکاری؛ هفته‌ای که خنثی کننده توطئه‌های دشمنان در مسیر تفرقه افکنی است.

این هفته سراسر جشن و شادمانی و نمونه و تذکری برای برابری و نوید بخش همدلی و همبستگی است که نباید ختم به یک روز و هفته شود.

تقویت اتحاد و همدلی بین مسلمانان شیعه و سنی سبب شد تا بنیانگذار انقلاب با نامگذاری هفته وحدت اهمیت این امر را به همگان تاکید کند.

سالروز ولادت حضرت محمد (ص) در بین برادران شیعه و سنی با چند روز تمایز در تقویم ثبت شده که امام راحل برای خنثی سازی تلاش دشمنان به ایجاد نفاق و تفرقه بین مسلمانان از ۱۲ الی ۱۷ ربیع الاول را به نام هفته وحدت مزین کردند.

هفته وحدت فرصتی مغتنم برای شیعه و سنی است تا با اغماض و چشم پوشی از برخی اختلاف نظرها زیر سایه قرآن و سیره نبوی در کنار هم متحدتر از همیشه در برابر دشمنان دین اسلام بایستند.

تمسک به ریسمان وحدت و همدلی و پرهیز از طرح اختلافات موجود سبب می‌شود تا دسیسه و نیرنگ دشمنان دین اسلام ابتر بماند و امت واحده اسلامی با بیش از یک میلیارد جمعیت، مقتدرتر و با عزت تر از همیشه در برابر استکبار جهانی به ویژه صهیونیست جهان خوار قد علم کند.

گلستان طلایه دار وحدت شیعه و سنی/برادری شرط مانایی امت اسلامی است

یقیناً باشکوه برگزار شدن هفته وحدت پیامی روشن به اسلام ستیزان کره خاکی است تا آگاه باشند که مسلمانان شیعه و سنی بیشتر از هر عصری دوشادوش هم، یکرنگ و همدل و با اتحادی بی نظیر در برابر توطئه آنها ایستادگی کرده و اجازه نخواهند داد تا نیرنگ شوم آنها مبنی بر ایجاد تفرقه و نفاق، به واقعیت تبدیل شود.

در این بین روحانیون شیعه و سنی به عنوان پرچم داران سیره نبوی نقش مؤثری در شکل گیری و تقویت همدلی و اتحاد بر عهده دارند.

همه مسلمانان با یکدیگر برادر بوده و نه تنها در این هفته بلکه باید در طول سال وحدت داشته باشند استان گلستان به سبب برخورداری از اقوام مختلف شیعه و سنی از قزاق و بلوچ و ترکمن تا کتولی و مازنی، نگارستانی از قومیت‌ها بوده که سال‌ها است در کنار هم به بهترین شکل و مسالمت آمیز زندگی می‌کنند.

با وجود حدود نیم میلیون ترکمن اهل سنت در گلستان این استان با همدلی و اتحاد بی نظیر روحانیون، ریش سفیدان، معتمدان و بزرگان طوایف و اقوام به الگویی ارزشمند از همزیستی مسالمت آمیز شیعه و سنی در کشور بدل شده است.

از جمله جلوه‌های وحدت در گلستان مشارکت شیعه و سنی در برگزاری جشن‌ها و آئین‌های بزرگداشت هفته وحدت است به نحوی که در مراسم این هفته در مناطق شیعه شاهد حضور برادران سنی و بالعکس هستیم.

با همدلی در برابر دشمنان می‌ایستیم

امام جمعه اهل سنت آق قلا در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: ۱۲ ربیع الاول طبق دیدگاه برادران اهل سنت ولادت پیامبر (ص) و ۱۷ ربیع الاول طبق دیدگاه برادران تشیع میلاد پیامبر (ص) است.

گلستان طلایه دار وحدت شیعه و سنی/برادری شرط مانایی امت اسلامی است

آخوند عبدالحی میرزاعلی افزود: امام راحل برای آنکه وحدت کلمه حفظ شود و بین مسلمانان تشیع و تسنن بیش از پیش اتحاد برقرار شود، هفته وحدت را ایجاد کردند.

میرزاعلی ادامه داد: ما مسلمان بوده و طبق فرموده قرآن «ان المومنون اخوه»، همه با یکدیگر برادر هستیم و نه تنها در این هفته بلکه باید در طول سال وحدت داشته باشیم.

وی بیان کرد: ما همه وظیفه داریم از دین مبین اسلام حفاظت و حراست و حمایت کرده و آن را ترویج کنیم؛ مخصوصاً در این ایام که دشمنان اسلام از هر حیله و نیرنگی استفاده می‌کنند تا به اسلام ضربه بزنند ما مسلمانان باید با همدلی، تفاهم، همفکری، تعامل و همکاری صمیمانه و نزدیک، اتحاد را بیشتر تقویت کرده و در برابر دشمنان بایستیم.

میرزاعلی اضافه کرد: طبق آیات قرآن همه مسلمانان باید «ید واحد» بوده و با اتحاد و همدلی حرکت کنند و با این ترفند می‌شود در برابر دشمنان اسلام، استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی ایستادگی کرد.

وی گفت: رژیم صهیونیستی بزرگترین دشمن مسلمانان و دین اسلام بوده و باید با اتحاد و همدلی جلوی آنها بایستیم.

میرزاعلی ادامه داد: اگر با هم متحد باشیم دقیقاً و به جرأت می‌توان گفت که هیچ وقت بهائیت در کسوت وهابیت و بالعکس وهابیت در کسوت بهائیت نمی‌تواند قلوب مسلمانان را تسخیر کند و ان شاالله در طول ایام مسلمانان سربلند و پیروز خواهند بود.

خط قرمزها را رعایت کنیم

امام جمعه شهرستان بندرترکمن هم به خبرنگار مهر گفت: امروز یکی از مسائلی که جهان اسلام بیش از هر چیز دیگر حتی بیشتر از آب و نان به آن احتیاج دارد، وحدت است.

گلستان طلایه دار وحدت شیعه و سنی/برادری شرط مانایی امت اسلامی است

حجت اسلام محمدصالح منصوری افزود: وحدت در آن چارچوبی که پیامبر اسلام (ص)، حضرت علی (ع) و ائمه معصوم انجام می‌دادند و وحدت در شکلی که رهبر معظم انقلاب به ان تأکید دارد و امام راحل به آن سفارش کرده است.

وی بیان کرد: متأسفانه در جهان اسلام، کسانی که غافل هستند با دست و پول مسلمانان، مسلمانان دیگر را می‌کشند و به ناموس آنها بی حرمتی کرده و مال آنها را تاراج می‌کنند.

منصوری اضافه کرد: چرا این جنگ‌ها در اروپا و آمریکا وجود ندارد؟ قطعاً دشمنان ما به خاطر فروش اسلحه و به خاطر اینکه بتوانند در مسائل مسلمانان دخالت کنند، تنش و تفرقه و جنگ ایجاد می‌کنند تا به اهداف شوم خود برسند.

وی گفت: ما باید دقت کنیم که مسلمانان اعم از سنی و شیعه چه وظیفه‌ای داریم، همه باید خط قرمزهای یکدیگر را رعایت کرده و اصول یکدیگر را بشناسیم و به مقدسات یکدیگر احترام بگذاریم.

منصوری توضیح داد: ما در انگلستان شاهد توهین به مقدسات اهل سنت و تشیع در تقابل با یکدیگر هستیم، چرا کسی جلوی آنها را نمی‌گیرد؟ اگر عنوان آزادی بیان است چرا شبکه ماهواره‌ای جمهوری اسلامی را در این کشور بستند؟ اگر آزادی بیان باشد باید برای هم باشد، پس پشت صحنه قصه دیگری وجود دارد که مسلمانان باید حواس خود را جمع کنند.

امام جمعه شهرستان بندرترکمن عنوان کرد: الحمدالله در گلستان علمای شیعه و اهل سنت با تدابیری که داشتند و با وجود مردم فهیم شیعه و سنی، به زیبایی در کنار هم با درایت صبر و فهم و شعور زندگی می‌کنند؛ آنها در مجالس یکدیگر شرکت کرده از یکدیگر همسر می‌گیرند و به یکدیگر احترام می‌گذارند و امیدواریم که این وحدت عملی تداوم داشته و زمینه برادری روز به روز بیشتر شود.

گلستان طلایه دار وحدت شیعه و سنی/برادری شرط مانایی امت اسلامی است

گلستان الگوی وحدت در کشور

استاد حوزه‌های علمیه غرب گلستان هم در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: اتحاد همبستگی و همدلی رمز موفقیت و پیروزی انسان‌ها در اهداف و برنامه‌ها است.

داوود آخوند بلکفه افزود: پیامبر (ص) در صدر اسلام با ایجاد وحدت بین مسلمانان توانست دشمنی دیرینه را از چهره امت مسلمان بزداید و اهداف و برنامه‌های خود را پیش ببرد و در عصر کنونی هم مسلمانان نیاز شدید به ایجاد اتحاد و تعمیق وحدت دارند.

وی با اشاره به تلاش استکبار برای ایجاد تفرقه، اضافه کرد: ما باید شرایط را درک کرده و متوجه باشیم تنها راه مقابله در برابر دسیسه‌های دشمن تحکیم وحدت و تعمیق اخوت و برادری است.

بلکفه گفت: هرجا که ملت متحد بود توانست بر مشکلات فائق آید و امنیت خود و منافع ملی و سرمایه‌های امت اسلام را مصون نگه دارد و هرجا تشتت و دودستگی به وجود آمد توان و انرژی انسان‌ها متزلزل و موجبات شکست و سرخوردگی شد.

وی بیان کرد: گلستان نمونه کوچکی از ایران اسلامی است که تمامی اقوام و مذاهب در کنار هم زندگی مسالمت آمیز دارند که این امر به سبب وجود اخوت و برادری است.

بلکفه افزود: گلستان می‌تواند الگویی مناسب برای کل کشور و حتی جهان اسلام باشد زیرا این استان زبانزد خاص و عام در وحدت است و کوچک‌ترین مشکلی در همزیستی بین اقوام و مذاهب ندارد.

هفته وحدت، فرصت طلایی برای نشان دادن انسجام و همبستگی مسلمانان محسوب می‌شود، فرهنگی که زمینه ساز تقویت مسلمانان و اعتلا و سربلندی آنها در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه است لذا باید برای تحکیم وحدت و تکیه بر مبانی اصولی و مشترک این دین الهی بکوشیم.

کد خبر 5330986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha