۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۸:۱۱

قهرمان سنگین وزن کشتی جهان:

خوشحالم در سال جاری دستم از مدال جهانی خالی نماند

خوشحالم در سال جاری دستم از مدال جهانی خالی نماند

قهرمان سنگین وزن کشتی فرنگی امیدهای جهان معتقد است با وجود از دست دادن فرصت حضور در رقابتهای جهانی بزرگسالان باز هم توانست در صربستان موفق ظاهر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امین میرزازاده دارنده مدال طلای سنگین وزن کشتی فرنگی قهرمانی جهان در شرایطی توانست به این موفقیت دست یابد که شرایط بسیار سختی را تجربه کرد. او که قبل از حضور در رقابتهای قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان در صربستان دچار مصدومیت از ناحیه مچ پای راست شده بود، در کشتی دوم هم مقابل حریف روس با مصدومیت مواجه شد اما با تلاش و تحمل مثال زدنی تا پایان مسابقات جنگید و در نهایت طلایی شد.

در همین راستا امین میرزازاده فرنگی کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم تیم کشتی امیدهای کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رقابت‌های امسال در سطح بسیار بالایی برگزار شد و بسیاری از نفرات عنواندار رده سنی امید در آن حضور داشتند. حتی نفراتی که در بزرگسالان هم صاحب مدال بودند هم به صربستان آمده بودند که این موضوع سطح مسابقات را بسیار بالا برده بود. من هم در این دوره از رقابتها ۵ کشتی گرفتم و حریفانی از نروژ، روسیه، قزاقستان، ترکیه و ارمنستان را شکست دادم.

وی در خصوص مصدومیت برابر حریف روس گفت: کشتی با حریف روسی طوری پیش رفت که از مچ پا دچار آسیب دیدگی شدم و همین مساله کارم را بسیار سخت کرد. از آن کشتی به بعد نتوانستم زیاد روی تشک تحرک داشته باشم و مجبور شدم کشتی‌ها را مدیریت کنم. به هر حال از نظر توانایی فنی و بدنی شرایط خوبی داشتم و توانستم کشتی‌ها را به خوبی پشت سر بگذارم.

فرنگی کار المپیکی کشورمان ادامه داد: هدف اصلی من کسب مدال در المپیک بود که با وجود تمام تلاشم موفق به کسب مدال نشدم. سپس برای حضور در رقابت‌های جهانی نروژ دورخیز کردم که متأسفانه ابتلاء به کرونا مانع از حضورم شد. اما در نهایت خوشحالم که توانستم در رقابت‌های امیدهای جهان در صربستان به میدان بروم و با کسب مدال طلا، سال ۲۰۲۱ را با موفقیت پشت سر می‌گذارم.

میرزازاده در خصوص غیبت در رقابت‌های لیگ برتر کشتی امسال گفت: به دلیل اینکه طی دو سال مدام در اردوهای تیم ملی تحت فشار بودم و همچنین آسیب دیدگی مچ پا فعلاً نیاز دارم که استراحت کنم. البته برگزاری لیگ همواره به لحاظ مالی برای کشتی گیران بسیار مؤثر است. ضمن اینکه لیگ، تنها منبع درآمد کشتی‌گیران است و همچنین استعدادهای جوان و جدیدی هم در قالب این رقابتها کشف می‌شوند و می‌توانند در لیگ با بزرگان و نفرات مطرح کشتی بگیرند.

وی در پایان درباره برنامه‌هایش در تیم ملی گفت: تابع تصمیم کادر فنی تیم ملی هستم. ابتدا باید به مداوای آسیب دیدگی بپردازم تا در بهترین شرایط سال ۲۰۲۲ میلادی را شروع کنم. من تمام تلاشم این است که برای المپیک پاریس و رویدادهای دیگر برای کشورم افتخارآفرینی کنم و امیدوارم هر کشتی‌گیری که لایق‌تر است به دوبنده تیم ملی برسد.

کد خبر 5348760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha