۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۱

دوم تا پنجم آذرماه؛

اجلاسیه مدرسین و مدیران نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین برگزار می‌شود

اجلاسیه مدرسین و مدیران نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین برگزار می‌شود

سرپرست معاونت تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن خبر داد: «نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین» تلاش دارد تا جلسات خانگی قرآن را احیاء کند به‌طوری‌که شاهد راه‌اندازی جلسات خانگی بیشتری باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام هادی مهدویان رئوف «سرپرست معاونت تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن الکریم» با اشاره به «نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین» اظهار داشت: این نهضت تلاش دارد تا جلسات خانگی قرآن را احیا و ساماندهی کند به‌طوری‌که شاهد راه‌اندازی جلسات خانگی قرآن بیشتری در سطح کشور باشیم.

وی افزود: راه‌اندازی این جلسات خانگی قرآن با رویکرد تربیتی و بهره‌مندی بیشتر از مفاهیم تفسیر و تدبر در قرآن خواهد بود.

سرپرست معاونت تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن الکریم افزود: برای نوالثقلین شبکه‌های مختلفی در نظر گرفته‌شده است و تقریباً ۱۰ شبکه قرآنی ازجمله شبکه حوزه علمیه خواهران و برادران، طرح صالحین سازمان بسیج، مؤسسات و خانه‌های قرآنی دارالقرآن، مساجد و فعالین قرآنی دیگر قرار است به این جریان کمک کنند.

حجت‌الاسلام مهدویان رئوف بابیان اینکه برای هر شبکه یک مدل خاصی طراحی‌شده است یادآور شد: ما به دنبال آن هستیم به اقتضای هر تشکل فرهنگی یک مدل خاصی را طراحی کنیم. مثلاً برای دارالقرآن و خانه‌های قرآنی این سازمان یک مدلی طراحی‌شده و در راستای آن قرار است از دوم تا پنجم آذر ۱۴۰۰، مدرسین استانی نورالثقلین در مشهد حضور پیدا کنند و یک دوره مقدماتی تحت عنوان «اجلاسیه مدرسین و مدیران نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین» را با ظرفیت ۵۰۰ نفر برگزار کنند.

وی در پایان اذعان کرد: اهم برنامه‌های این اجلاسیه «انگیزه سازی و گفتمان سازی» برای اعضا خواهد بود و مدرسین این اجلاسیه، سخنان خود را در قالب سه موضوع تربیتی، قرآنی و مهارت‌های تبلیغی و آموزشی بیان خواهند کرد.

کد خبر 5357812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha