۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۰

برخی می‌خواهند جنبش دانشجویی سکوی پرتابشان به مدیریت باشد

برخی می‌خواهند جنبش دانشجویی سکوی پرتابشان به مدیریت باشد

یک فعال دانشجویی گفت: این مسئله را شاهد هستیم که برخی فعالان جنبش دانشجویی، فعالیت در این جنبش را نردبانی برای رسیدن به مقام و مسئولیت می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از برنامه جهان آرا، جدیدترین قسمت این برنامه، با موضوع «نگاهی به مطالبه گری جنبش دانشجویی» و با اجرای امیرحسین ثابتی به روی آنتن شبکه افق رفت.

در ابتدا گفتگویی با ارشا نامدار و سارا عاقلی، فعالین دانشجویی صورت گرفت.

ارشا نامدار، در خصوص اینکه مطالبه گری تخصصی جنبش دانشجویی به دنبال چیست، گفت: مطالبه گری تخصصی به دنبال ریشه‌یابی و پیگیری حل مشکلات است نه اینکه هر بار با هر مشکل، ظهور کند و بعد به فراموشی سپرده شود؛ مثلاً ببینیم چرا الان بحران آب داریم.

وی اظهار کرد: البته بعضی به اشتباه فکر کردند مطالبه‌گری تخصصی یعنی مطالبه گری متناسب با رشته تحصیلی!

به فعالان دانشجویی گفتند چپی هستید!

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی بیان کرد: به این نتیجه رسیده‌ایم که در روند خصوصی‌سازی و واگذاری‌ها، اتفاقاتی رخ می‌دهد که به فساد منجر می‌شوند. به ما گفتند شما نادان هستید، متوجه مصلحت‌ها نمی‌شود و ممکن است خودتان هم افکار چپ داشته باشید!

وی ادامه داد: آنقدر وضعیت نادرست بوده که وقتی حالا صدا و سیما اعتراضات اصفهان را پوشش می‌دهد، هیجان‌زده می‌شویم در حالی که صدا و سیما باید پیشروتر از اینها باشد. دولت سیزدهم با اینکه خیلی اهل کار است اما هنوز از نداشتن یک ایده مرکزی و محوری رنج می‌برد.

در ادامه سارا عاقلی، عضو دفتر تحکیم وحدت گفت: جنبش دانشجویی، واسطه‌ای است بین حاکمیت و مردم؛ اما در زمان‌هایی شاهد این بوده‌ایم که به جای نزدیک بودن به مردم، به نهاد قدرت چسبندگی داشته و آسیب‌هایش را نیز دیده است.

این فعال دانشجویی اظهار کرد: جنبش دانشجویی امروز مسائلی را پیگیری و مطالبه می‌کند که یک دهه قبل، جزو مسائل فانتزی محسوب می‌شدند!

رأی‌دهندگانی که نماینده ندارند!

عاقلی در خصوص مطالبه گری تخصصی بیان کرد: مطالبه گری تخصصی مانع از آرمان‌خواهی جنبش دانشجویی نیست. معتقدیم قانون انتخابات ما مشکل دارد، چون با اینکه همه اقشار می‌توانند رأی بدهند ولی همه اقشار علیرغم مشارکت، نمی‌توانند نماینده داشته باشند. دانشجوی دغدغه‌مند باید روی این جزئیات دست بگذارد.

برخی می‌خواهند جنبش دانشجویی سکوی پرتابشان به مدیریت باشد

جواد دارا، فعال دانشجویی در جهان آرا گفت: این مسئله را شاهد هستیم که برخی فعالان جنبش دانشجویی، فعالیت در این جنبش را نردبانی برای رسیدن به مقام و مسئولیت می‌دانند!

وی ادامه داد: آسیب جدی‌تر، این است که برخی، پیاده‌نظام جریان‌های سیاسی در دانشگاه شوند و پرچمدار آنها باشند.

این فعال دانشجویی در مورد بحث خصوصی سازی بیان کرد: برای بعضی‌ها خصوصی‌سازی‌ها گاهی اختصاصی‌سازی بوده، بنابراین جنبش دانشجویی نمی‌تواند فقط ناظر باشد بلکه بر اساس تکلیف عمل می‌کند نه اینکه ببیند این مسئول و آن دستگاه چه می‌گویند.

دارا گفت: وقتی به مسئله هفت تپه ورود کردیم، گفتند شما خلاف فرمایشات آقا کار می‌کنید.

دارا در مورد اهمیت نماز جمعه و جنبش دانشجویی بیان کرد: مردم می‌گویند چرا خطبای جمعه، دغدغه ما را مطرح نمی‌کنند؟ جنبش دانشجویی باید به این مسئله ورود پیدا کند زیرا نماز جمعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر در آن نباشد نماز جمعه نیست. اینکه مسئولان می‌آیند و پاسخگو می‌شوند، به خاطر فریاد جنبش دانشجویی است.

راهکار هسته‌ای برای حل بی آبی اصفهان!

در ادامه محمد حسن دهقانی، فعال اسبق دانشجویی گفت: جنبش دانشجویی در بوشهر از زمان شروع مذاکرات هسته‌ای به این مسئله ورود پیدا کرد، هم به خاطر همجواری با نیروگاه بوشهر و هم رشته تخصصی ما؛ به خاطر مشکل کمبود آب، این مسئله هم در اولویت جنبش قرار داشت و در مجموع مسئله‌محوری در سطح کشور توسعه یافت.

وی ادامه داد: باید دید «مردم» کجای جریان گام دوم هستند. می‌توانیم با ساختاری کاملاً مردمی، مشکلات را حل کنیم، مثلاً با فناوری هسته‌ای می‌توان مشکل آب مردم اصفهان را حل کرد.

کد خبر 5369735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha