۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۹:۴۴

امام جمعه بوشهر:

لزوم دستیابی به مرجعیت علمی/ ظرفیت‌های استان بوشهر استفاده شود

لزوم دستیابی به مرجعیت علمی/ ظرفیت‌های استان بوشهر استفاده شود

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم دستیابی به مرجعیت علمی گفت: باید از ظرفیت‌های استان بوشهر برای توسعه در زمینه‌های مختلف استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح شنبه در نشست با مسئولان جهاد دانشگاهی اظهار داشت: برای دستیابی به خودکفایی باید به مرجعیت علمی دست پیدا کنیم و در این مسیر از همه ظرفیت‌ها باید استفده شود.

وی پیشرفت و استقلال را نیازمند تلاش در عرصه خودکفایی، تولید و مرجعیت علمی دانست و بیان کرد: افق دید را باید بزرگ کرد و حرکت‌های رو به جلویی برای مرجعیت علمی داشت.

امام جمعه بوشهر به روند توسعه و پیشرفت استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: الگوی تنظیم سند اقتصاد دانش بنیان کشور در استان بوشهر وجود دارد و این استان منطقه ویژه علم و فناوری ایران است که به عنوان یک ظرفیت خوب محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم جهاد دانشگاهی در این زمینه اضافه کرد: همه چیز در حوزه دانشی و سند مدیریتی آماده است و جهاد دانشگاهی می‌تواند در این عرصه یک حوزه کاری هشت ساله تعریف کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری دانش‌های فناورانه و مدیریت جهادی را دو رکن مهم در جهاد دانشگاهی دانست و بیان کرد: جهاد دانشگاهی از بدو تأسیس تاکنون منشا خدمات بسیاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

وی افزود: هر کشوری دارای یک نگاه کارآمد به حوزه دانش و فناوری باشد، طرح و برنامه‌های خود را بر اساس دانش با حفظ ارزش و شاخص های فرهنگی و برای آن حمایت‌های لازم را انجام دهد آن کشور افق‌های بلندی پیدا خواهد کرد.

کد خبر 5372495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha