۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۲۲

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه:

فعالیت سامانه بارشی تا اواخر هفته جاری در کرمانشاه ادامه دارد

فعالیت سامانه بارشی تا اواخر هفته جاری در کرمانشاه ادامه دارد

کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: فعالیت سامانه بارشی تا اواخر هفته جاری در کرمانشاه ادامه دارد.

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی امواج ناپایدار مستقر بر جو استان کرمانشاه، این سامانه بارشی تا روز پنج شنبه جو منطقه را متأثر خواهد کرد.

وی افزود: این سامانه بارشی در بعضی ساعات سبب وزش باد، بارندگی و گاهی اوقات رعد و برق در استان کرمانشاه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: به علت تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان کرمانشاه بارندگی از بعد از ظهر دوشنبه تا صبح سه شنبه نمود بیشتری داشته و در برخی نقاط سبب آبگرفتگی معابر عمومی خواهد شد.

دولتشاهی خاطرنشان کرد: از امروز تا دوشنبه بیشتر بارش‌ها در شرق و جنوب شهرستان‌های هرسین، کنگاور و صحنه به صورت رگبار پراکنده است.

وی بیان کرد: بارش‌ها در ارتفاعات و گردنه‌ها به شکل برف نیز مشاهده خواهد شد و همچنین طی هفته جاری تشکیل مه صبحگاهی در پاره‌ای نقاط بخصوص نواحی سردسیر و مرطوب استان کرمانشاه دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به میزان بارندگی‌ها طی روز گذشته، گفت: بیشترین میزان بارندگی در شهرستان پاوه با ۲۰ میلیمتر به ثبت رسیده و میانگین بارش در ۴۸ ساعت گذشته در استان کرمانشاه ۴.۸ میلیمتر است.

دولتشاهی اضافه کرد: دما هوای استان کرمانشاه طی فردا در گرم‌ترین ساعت به ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر و در سردترین ساعت شبانه روز به یک درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.

وی تصریح کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در استان کرمانشاه جمع‌آوری و کیسه‌گیری محصولات برداشت شده نظیر پیاز و سیب زمینی و انتقال به انبارهای در نظر گرفته شده، توصیه می‌شود.

کد خبر 5378627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha