در نشست رُم؛

چین: اجازه نمی دهیم اعتبارمان لکه دار شود

چین: اجازه نمی دهیم اعتبارمان لکه دار شود

مقامات بلندپایه چین و آمریکا دیداری در شهر رم داشتند که طی آن طرف چینی از جنگ در اوکراین ابراز تاسف کرد اما هشدار داد که تسلیم روایت های جعلی نمی شود که هدفشان بی اعتبار کردن دولت پکن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، «یانگ جیه چی» دیپلمات ارشد چین در دیداری که با «جیک سالیوان» مشاور امنیتی کاخ سفید داشت، تاکید کرد که دولت پکن از جنگ اوکراین متاسف است اما نسبت به تلاش‌هایی که در راستای لکه دار کردن اعتبار و مواضع چین صورت می‌گیرد، بی تفاوت نمی‌ماند.

اشاره وی به ادعای آمریکا مبنی بر درخواست کمک نظامی روسیه از چین و موافقت پکن با این مقوله بود.

روز گذشته، کاخ کرملین اعلام کرد که از هیچ کشوری کمک نخواسته و ارتش روسیه می‌تواند به تنهایی به اهدافش در اوکراین برسد. وزارت خارجه چین هم آمریکا را به سوء نیت و انتشار اخبار جعلی متهم کرد.

همزمان، رویترز هم به نقل از دو منبع آگاه روایتی از دیدار مقامات ارشد آمریکا و چین ارائه داد و نوشت: مشاور امنیت ملی آمریکا به طرف چینی گفته است که دولت پکن در صورت همراهی با مسکو در جنگ اوکراین، با انزوا و تنبیه مواجه خواهد شد.

با این حال، در بیانیه رسمی دولت واشنگتن، به دور از هرگونه لفاظی، به این روایت ساده اکتفا شده که سالیوان درباره طیفی از مسائل دوجانبه و همچنین جنگ روسیه علیه اوکراین، با طرف چینی گفتگو کرده است.

دیدار سالیوان و یانگ جیه چی به میزبانی رُم برگزار شد و ظاهراً هفت ساعت طول کشیده است.

کد خبر 5447348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha