۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۳۹

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

نقش اصلی مسجد تربیت انسان ها است/ کمبود ۴۰ هزار امام جماعت

نقش اصلی مسجد تربیت انسان ها است/ کمبود ۴۰ هزار امام جماعت

قم- رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نقش اصلی مساجد را تربیت انسان‌ها برشمرد و گفت: ۴۰ هزار مسجد کشور امام جماعت ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز اظهار داشت: این نمایشگاه نشان دهنده ارائه یک کار علمی در عرصه احیای نقش مسجد در ابعاد مختلف است که باید از دست اندرکاران برپایی آن تقدیر کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: جامعه تراز اسلامی در دو نقطه نشان گذاری شده است؛ اول مسجد و دیگری مؤمنی است که پرورش یافته مسجد است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری بیان داشت: بر اساس مبانی قرآن کارگزاران مسجد باید انسان‌های مطهر باشند و در این صورت خروجی این مسجد انسان‌هایی مؤمن و مجاهد است.

وی گفت: برای شخصیت مؤمن و مجاهد ۹ ویژگی در قرآن بیان شده است که ۳ ویژگی مربوط به کنشگری و ۶ مورد مربوط به دیگر شاخص‌های شخصیتی است.

وی ادامه داد: داشتن ارتباط با کیفیت با ساحت قدسی پروردگار بسیار مهم است و همه انسان‌ها باید در این مسیر برنامه ریزی کنند و قدم بردارند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری عنوان داشت: هر نوع جامعه پردازی و ایفای نقش الهی در جامعه، مبتنی بر عرصه خودسازی است و همه اینها حاصل چرخه تربیتی است که در مسجد رخ می‌دهد؛ آن هم نه هر مسجدی بلکه مسجدی که مربوط به ساحت امام باشد و در این عرصه مسجدهای بدلی همانند ضرار پذیرفتنی نیست.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: کسانی که در مسجد در تراز قرآن تربیت می‌شوند مؤمنان و مجاهدانی هستند که می‌توانند جامعه اسلامی را تقویت و یاری کنند.

وی تاکید کرد: نماز در جامعه اسلامی جایگاه ویژه ای دارد و البته نماز جماعت به مراتب اهمیت بالاتری دارد.

وی تاکید کرد: از نقش اصلی مسجد که همان نقش تربیتی است نباید غافل شد و نقش کنشگری تربیت شدگان مسجد مقدمه‌اش تربیت یافتن در مسجد است.

حاج علی اکبری ادامه داد: اگر تربیت اصلی در مسجد شکل نگیرد؛ انگیزه‌های کنشگری ممکن است در مسیر بعدی تخریب گر باشد و از مسیر اصلی منحرف شود و این آسیب باید دیده شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: مساجد نباید آشفته و دچار اختلافات داخلی شوند و شیطان نیز سرمایه گذاری ویژه ای روی مسجد دارد و این امر در مسجدی رخ می‌دهد که چرخه رشد در آن بر اساس مبانی قرآن نباشد.

وی گفت: جامعه آباد در مسجد آباد و در پی آن توسط امام جماعت آباد رخ می‌دهد.

حاج علی اکبری با بیان اینکه حوزه علمیه باید کم کاری خود در تربیت امام جماعت خبره را جبران کند افزود: امروز ۴۰ هزار امام جماعت کم داریم و این امر با یک ایجاد مرکز تخصصی جبران نمی‌شود و از سویی دیگر جامعه آباد از مسجد آباد محقق می‌شود و حوزه علمیه باید در این زمینه کاری جهادی در جهت جبران این عقب ماندگی تاریخی داشته باشد.

کد خبر 5571782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha