۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۹:۵۰

مدیر باغبانی جهادکشاورزی کرمانشاه خبر داد؛

پیش‌بینی تولید۲۰۰۰ تن زیتون روغنی و کنسروی از باغات کرمانشاه

پیش‌بینی تولید۲۰۰۰ تن زیتون روغنی و کنسروی از باغات کرمانشاه

کرمانشاه- مدیر باغبانی جهادکشاورزی کرمانشاه از پیش‌بینی‌ تولید ۲ هزار تن زیتون روغنی و کنسروی از باغات کرمانشاه خبر داد.

رحمان فیض در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برداشت محصولات پاییزه در استان کرمانشاه، اظهار کرد: زیتون یکی از محصولات قابل کشت در استان کرمانشاه بوده که با ۱۰۹ هکتار زمین زیر کشت در استان هرساله برداشت این محصول را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از مجموع اراضی زیر کشت زیتون حدود پنج درصد هنوز به مرحله باوری نرسیده‌اند، افزود: با این حال بر اساس پیش بینی‌های انجام شده در سال جاری حدود ۲ هزار تن زیتون در استان کرمانشاه برداشت می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: برداشت زیتون در استان کرمانشاه امسال به دلیل کمبود بارش‌ها و خشکسالی‌های رخ داده با کاهش باروری و نصف شدن باروری و برداشت از باغات شده است.

فیض به عمده مراکز پرورش زیتون اشاره و عنوان کرد: شهرستان‌های ریجاب و دالاهو و سپس گیلانغرب، ثلاث باباجانی، کرمانشاه، پاوه، جوانرود، سرپل‌ذهاب، قصر شیرین از جمله شهرستان‌های پرورش زیتون در استان هستند.

وی با اشاره به انواع زیتون تولید شده در استان کرمانشاه، تاکید کرد: زیتون‌های تولید شده در استان کرمانشاه به صورت روغنی و کنسروی برداشت خواهد شد که انواع روغنی آن تا آذرماه و زیتون‌های کنسروی نیز تا اواخر تابستان مورد برداشت قرار می‌گیرند.

کد خبر 5635173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha