۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶

معاون آب منطقه‌ای اردبیل عنوان کرد؛

اختصاص ۱۱ هزار میلیارد ریال به پروژه‌های آبی اردبیل

اختصاص ۱۱ هزار میلیارد ریال به پروژه‌های آبی اردبیل

اردبیل-معاون طرح وتوسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار از سال گذشته تاکنون برای بخش آب اردبیل مصوب شده که از این میزان ۱۱ هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، جبرئیل رمضانی پیش از ظهر شنبه در بازدید از سد گیوی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به طرح‌های بخش آب استان اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش آب این استان مصوب شده که از این میزان ۱۱ هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی بخش آب استان در سال‌های اخیر افزایش یافته و بیش از ۶۵ درصد آنها هم صرف اجرای طرح‌های عمرانی شده است، گفت: در این راستا طرح انتقال آب از سد شهریار به اردبیل که مجوز قانونی آن صادر شده در مدت سه سال به سرانجام خواهد رسید.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: تأمین آب آشامیدنی مردم اردبیل از سه حوزه سفیدرود، قزل‌اوزن و رودخانه ارس قابل تحقق است که در مرحله اول انتقال آب از سد شهریار در اولویت قرار گرفته و تلاش بر این است مجوز ماده سه به شکل کامل برای این طرح دریافت شده و مجوزهای زیست محیطی و سایر مراحل قانونی هم در اجرای این طرح صادر شود.

رمضانی با بیان اینکه تکمیل سامانه انتقال شبکه گیوی ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، ادامه داد: با تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی گیوی سه هزار و ۷۲ هکتار اراضی کشاورزی منطقه زیرپوشش آبیاری قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: توسعه و بهبود اراضی دیم و باغات شهرستان کوثر (گیوی)، کنترل سیلاب رودخانه گیوی، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت اهالی و افزایش جاذبه‌های توریستی شهرستان از اهداف احداث شبکه آبیاری و زهکشی گیوی است.

کد خبر 5853938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha