۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۱۷

به میزبانی دانشگاه ارومیه؛

جشنواره بازی‌های بومی محلی دانشجویان بین المللی برگزار می‌شود

جشنواره بازی‌های بومی محلی دانشجویان بین المللی برگزار می‌شود

ارومیه - رئیس سازمان امور دانشجویان کشور از برگزاری اولین جشنواره بازی‌های بومی محلی دانشجویان بین المللی ایران به میزبانی دانشگاه ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم داداش پور عصر دوشنبه در آئین امضای تفاهم نامه برگزاری اولین جشنواره بازی‌های بومی محلی دانشجویان بین المللی در ایران که مابین سازمان امور دانشجویان و دانشگاه ارومیه انجام شد، افزود: این جشنواره از ۲۷ الی ۳۰ شهریور با حضور بیش از ۴۰۰ دانشجوی بین المللی دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت در بخش‌های رقابتی، رقابتی نمایشی و نمایشی به میزبانی دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور گفت: یکی از برنامه‌های مهم وزارت علوم تحقیقات و فناوری اجرای برنامه‌های ترویجی و فرهنگی در حوزه جذب دانشجویان بین الملل است.

داداش پور افزود: با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی ورزشی ویژه دانشجویان بین الملل توسط دانشگاه‌های مختلف کشور علاوه بر ترویج جذب این دانشجویان، در بین المللی شدن و شناخته شدن دانشگاه‌های کشور در سطح دنیا اقدام مؤثری انجام می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: در دنیا ایران را به عنوان کشوری فناور می‌شناسند، اما متأسفانه هنوز دانشگاه‌های کشور در سطح دنیا آنگونه که شایسته است شناخته نشده‌اند، که اجرای این چنین برنامه‌های بین المللی در معرفی دانشگاه‌ها بسیار مؤثر خواهد بود.

علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه نیز در این نشست ضمن معرفی ظرفیت‌های ورزشی و رفاهی دانشگاه ارومیه در جهت میزبانی شایسته این جشنواره گفت: دانشگاه ارومیه از دانشگاه‌های پیشتاز در جذب دانشجویان بین المللی در کشور است و تجربه خوبی در این زمینه دارد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی و اقدامات پیش بینی شده، دانشگاه ارومیه، میزبان شایسته دانشجویان ورزشکار شرکت کننده در این جشنواره خواهد بود.

همچنین در پایان این نشست از پوستر اولین جشنواره بازی‌های بومی محلی دانشجویان بین المللی در ایران رونمایی شد.

کد خبر 5856225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha