۲۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۴

احتمال تغییر کادر فنی کشتی آزاد؛

واکنش دبیر به ابطال انتخابات کشتی / اعتراض دارم و باج نمی دهم

واکنش دبیر به ابطال انتخابات کشتی / اعتراض دارم و باج نمی دهم

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه افرادی که پیگیر ابطال انتخابات هستند، می‌خواهند موضوع را به اتحادیه جهانی بکشانند، گفت: به افراد بی‌ربط باج نمی‌دهم اما حکم قوه قضائیه را پیگیری می‌کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی با حضور در یک برنامه تلویزیونی در مورد آخرین وضعیت ابطال انتخابات این فدراسیون وهمچنین عملکرد کشتی گیران در بازی های آسیایی توضیح داد.

به حکم ابطال اعتراض دارم

وی گفت: گفت: دادگاه عمومی به موضوع انتخابات کشتی ورود کرده و حکمی داده است. قوه قضائیه محترم است و ما حتماً به این حکم اعتراض می‌کنیم. اینکه این دادگاه می‌تواند به این مسائل ورود کند یا خیر، برای ما شفاف نیست چون این موارد در صلاحیت دیوان عدالت اداری است، این موضوع از سوی ما پیگیری خواهد شد.

به افراد بی ربط باج نمی دهم

وی گفت: من به افراد بی‌ربط باج نمی‌دهم و روحیه‌ام همین طور است، ولی قوه قضائیه را حتماً دنبال خواهیم کرد. وظیفه ماست و از آن‌ها تشکر می‌کنیم. افرادی که به اساسنامه انتخابات فدراسیون اعتراض کردند یک بازی را شروع کردند که آن را به اتحادیه جهانی بکشانند. ما هم حواسمان به این مسائل هست و اجازه نمی‌دهیم این اتفاق بیافتد. با همین اساسنامه‌ای که مورد اعتراض نامزدها قرار گرفته سه انتخابات و ۲۰ مجمع برگزار شده است. چرا تا به حال تخلف نبوده است؟! دوستان خود این نامزدها با همین اساسنامه انتخاب شدند. دوره قبل خودم هم با همین اساسنامه انتخاب شدم.

به اساسنامه ای اعتراض شده که از ۷ سال پیش ملاک است

رئیس فدراسیون کشتی عنوان کرد: این ۵ نفری که به اساسنامه انتخابات اعتراض کردند، هیچ کدام رأی نیاوردند. برخی از آن‌ها در مجمع هم حضور نداشتند. فردا صبح به من بگویند در این جایگاه نباش دستشان را می‌بوسم و به آن‌ها می‌گویم خدا خیرتان بدهد. کار کردن سخت است. من آن چیزی که تکلیف به من شده است را انجام می‌دهم. این اساسنامه ۷ سال است که مرجع فدراسیون کشتی است و اگر این طور باشد در همه این سال‌ها اشتباه صورت گرفته است.

از نتایج هانگژو راضی نبودم

رئیس فدراسیون کشتی راجع به عملکرد تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: من در همین بازی‌های اسیایی در سال ۲۰۰۲ ضرب خوردم و تنها نگرانی‌ام همین بود و دلم راضی به رفتن تیم اصلی نبود. اما به خاطر عملکرد کلی کاوران ورزش ایران با اعزام تیم موافقت کردم. با یک هفته تمرین کسب ۵ مدال طلا عملکرد بدی نبود. خدا را شکر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از نتایج کشتی راضی بودند اما من راضی نبودم چون زیاده‌خواه هستم. از مسابقات جهانی کشتی تا بازی‌های آسیایی یک ماه فاصله بود، اما ما شش هفت روز فاصله جهانی تا بازی‌های آسیایی را داشتیم.

امیدوارم مسئولان به اهمیت ورزش برسند

وی در مورد بودجه ورزش اظهارداشت: امیدوارم نگاه‌ها به ورزش تغییر کند و مسئولان به این فهم برسند که ورزش اهمیت زیادی دارد تا دیگر نگویند بودجه ورزش ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. اگر اعزام‌ها کمتر شود در بازی‌های آسیای و المپیک باخت‌ها بیشتر می‌شود. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید به این دیدگاه برسند. ما ۵۳ رئیس فدراسیون داریم که خیلی‌ها شلوغ می‌کنند این مدال و آن مدال را می‌گیریم.

احتمال تغییر در کادرفنی کشتی آزاد وجود دارد

رئیس فدراسیون کشتی در ادامه درباره رفاقتش با پژمان درستکار و حجم بالای انتقادات از عملکرد این مربی و احتمال تغییرات در کادر فنی کشتی آزاد، گفت: هر احتمالی ممکن است. این مدت با خیلی از قهرمانان بزرگ نشستم و خیلی ایرادات از جمله ایرادات خودم را در آوردم. اجازه بدهید ببینیم تیم امیدها چه می‌شود. تا امروز آلبانی به خاطر مشکلات سیاسی ویزا نداده است. بعد از مسابقات امیدهای جهان با سرمربیان آزاد و فرنگی جلسه خواهم داشت. از نظر نتیجه همیشه فکر می‌کردم در ورزش نتایج را نمی‌شود پنهان کرد.

قبول دارم بد نتیجه گرفتیم

وی تأکید کرد: ما تیم نهم و یازدهم دنیا را تحویل گرفتیم و دوم کردیم اما دوستان دومی در دنیا را باخت می‌دانند. تنها تیمی هستیم که در چهار رده سنی قهرمان جهان شدیم و در بازی‌های آسیایی هم در آزاد و فرنگی اول شدیم. در بزرگسالان هم در هر دو رده دوم جهان شدیم. رشد عمرانی فدراسیون کشتی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و ما را باید با خودمان بسنجیم. قبول دارم نسبت به جهانی نروژ و سال قبل بد نتیجه گرفتیم و حتماً باید بررسی کنیم. پنج ثانیه آخر کشتی یک سال کار است و با کادر فنی کار دارم.

کد خبر 5916729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha