۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲

حسن رنگرز در نشست خبری:

برخی کشتی گیران درحد انتظار نبودند/ محمدعلی گرایی تعلیق نشده است

برخی کشتی گیران درحد انتظار نبودند/ محمدعلی گرایی تعلیق نشده است

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: در بازیهای آسیایی هر چند مدال های خوبی کسب کردیم اما می توانستیم در برخی اوزان نتایج بهتری کسب کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد نتایج کشتی فرنگی در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: نزدیک به ۳۸۰ روز است مسئولیت تیم ملی بزرگسالان را برعهده دارم. مسابقات امیدهای جهان اعزام شدیم و قهرمان شدیم و بعد از آن مسابقات جام جهانی آذربایجان با ترکیب جوان اعزام شدیم که قهرمان شدیم.

وی ادامه داد: در مسابقات قهرمانی آسیا هم شرکت کردیم. در مسابقات جهانی با توجه به ظرفیت کشتی، چرخه تیم ملی را اجرا کردیم. تصمیم داشتیم یک نقشه راه مشخص برای کشتی فرنگی درمسابقات جهانی داشته باشیم. این مسابقات در سال منتهی به المپیک برگزار شد و کیفیت متفاوتی دارد.

رنگرز ادامه داد: در اوزان ۱۰ گانه نتایج به دست آمده قابل قبول بود. نسبت به سال گذشته دو پله صعود داشتیم. مجموعا نتیجه خوبی به دست آوردیم. بخشی از کشتی‌گیران عملکرد قابل قبولی داشتند. با فاصله کوتاه به بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کردیم. نزدیکی این دو رقابت روی عملکرد بچه‌ها تاثیر گذاشت. در نهایت در بازی‌های آسیایی می‌توانستیم به نشان طلا برسیم. ناصر علیزاده در حد انتظار ظاهر نشد.

وی گفت: در این بازی‌ها هم نتیجه خوبی گرفتیم. کسب ۶ مدال از ۵ کشتی‌گیر اعزامی نتیجه خوبی بود ولی می‌توانست بهتر باشد. میثم دلخانی شانس خود را در یک وزن المپیکی تجربه کرد. کادرفنی و میثم را به این نتیجه رساند که او در وزن ۶۳ کیلوگرم کار کند.

رنگرز درباره عملکرد ضعیف ناصر علیزده در 87 کیلوگرم گفت: متاسفانه عملکرد علیزاده مدام در حال تغییر است و ما هم از عملکرد او رضایت نداریم. در ۸۷ کیلوگرم تیم ما خلاء جدی دارد. در ۶۷ مجبور شدیم با مشکلات زیاد تغییراتی داشته باشیم. ۵ ماه قبل علیزاده حریف ازبک را در قهرمانی آسیا شکست داده بود و توقع داشتیم این عملکرد را هم در بازی های آسیایی تکرار کند. ایم موضوع را قبول دارم که از بین کشتی‌گیرانی که عملکرد ضعیفی داشتند در هر ۲ رویداد

ناصر علیزاده بود. قطعا در چرخه این کشتی‌گیران شرایط خاصی را پشت سر خواهند داشت.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی همچنین درباره پیش بینی‌اش از المپیک پاریس خاطرنشان کرد: کشتی‌گیرانی که خیلی زود به سهمیه المپیک می‌رسند شرایط متفاوت‌تری دارند. فردی که دیرتر به سهمیه المپیک می رسد شرایط تمرینی متفاوتی را پشت سر می‌گذارد. کار در المپیک بسیار بسیار دشوار است. شرایط جهانی و المپیک کاملا متفاوت است، همه در بهترین شرایط عازم المپیک می شوند و پیش بینی هم کار سختی است. همه بار نتیجه‌گیری کاروان ایران بر دوش کشتی است و به نظرم کشتی این‌بار سهم زیادی خواهد داشت. امیدوارم حمایت‌ها به شکلی باشد قهرمانان ما در این ۱۰ ماه در بهترین شرایط مسیر را طی کنند و بتوانیم بهترین نتایج را کسب کنیم.

رنگرز در پاسخ به خبرنگار مهر درباره محرومیت محمدعلی گرایی گفت: در حین برگزاری مسابقات جهانی اتفاقاتی افتاد به همین خاطر اتحادیه جهانی هم ایمیلی به فدراسیون ارسال کرد تا در این خصوص توضیحاتی ارائه دهیم. فدراسیون هم قویا با توجه به تمامی ظرفیت‌ها، متنی را تهیه و ارسال کرد تا بتوانیم از این کشتی‌گیر به نحو شایسته‌ای دفاع کنیم. برخی از اتفاقات ناشی از هیجان است و رابطه خونی و برادری هم در این موضوع تاثیرگذار است. محمدعلی قبلا هم حساسیت هایی درباره رضا داشته و ما شاهد آن بودیم. فدراسیون کشتی حتما با تمام توان از این سرمایه ملی حفاظت خواهد کرد.

رنگرز درباره شرایط اوزان ۶۷ و ۷۷ کیلوگرم گفت: درباره محمدرضا گرایی بگویم او در ۳ سال گذشته ۴ نشان ارزشمند گرفت. او کشتی‌گیر متعصبی است اما مشکل جدی درباره شرایط وزنی‌اش دارد. رضا نباید در جهانی ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ کشتی می‌گرفت. گرایی در حدود ۹ کیلو وزن کم کرد و اگر این موضوع متوالی باشد روی عملکردش تاثیر منفی می‌گذارد. او یکی از نامداران کشتی فرنگی است و در جهان کشتی فرنگی ما را با سبک و سیاق رضا گرایی می شناسند. حریف اصلی رضا وزنان کشتی‌گیر است، رضا هم اگر بتواند به نحو درست کیلوهای اضافی را کم کند در مسیر درست قرار می گیرد.

وی گفت: وزن ۷۷ کیلوگرم یکی از اوزان سخت المپیکی است و کسب مدال در این وزن کار سختی است. ما به جز محمدعلی گرایی کشتی گیران دیگری هم به عنوان پشتوانه داریم. امیدوارم در نهایت بهترین فرد در چرخه انتخابی به تیم ملی برسد.

رنگرز درباره خط زدن مهمدی و دعوت دوباره او به تیم ملی، گفت: فدراسیون کشتی سیاست کلی را برای ما تبیین کرده و برآن اساس وظیفه داریم در فضای کارفرمایی سیاست‌ها را اجرا کنیم. برخی کشتی گیران به رقابت های مختلف اعزام می‌شوند. مهمدی بلافاصله بعد از قهرمانی جهان به او ابلاغ شد مثل برخی دیگر باید به قهرمانی امیدهای جهان برود. این کشتی‌گیر سال گذشته در این مسابقات ناکام ماند و حریف روس او نیز در مسابقات امسال حضور داشت. نگاه ما این بود که حضورش در امیدهای جهان به او کمک کند. وزن او هم در حدود ۸۷ کیلوگرم است و مشکل خاص وزنی نداشت، اما وقتی به شهرش رفت و در زمانی کوتاه اضافه وزن پیدا می‌کند. استفاده از او در وزن ۸۲ کیلوگرم عملا میسر نبود. ما نمی توانیم الان علت اصلی را بگوییم. رفتار یک کشتی‌گیر نباید بعد از مدال آوری تغییر کند. هر افتخاری هم کسب شده از مربیان سازنده تقدیر کردیم، اما بپذیریم که یک سلسله مراتب وجود دارد. اگر قرار باشد برای ۱۰ ملی پوش ۱۰ نسخه پیچیده شود امکان پذیر نیست. از همه می‌خواهم سعه صدر داشته باشند و اعتماد کنند. ما بدون وابستگی بهترین تصمیم می‌گیریم. این سمت چند صباحی امانتی در دست ماست و امیدوارم بهترین امانت‌دار باشیم.

کد خبر 5917811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • خسرو IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      0 0
      آقای رنگرز اگرمحمدرضاتعلیق نشده چرابه تیم ملی دعوتش نکردید؟ کارش اشتباه بود ازکشتی گیرایرانی که اخلاق حرف اول رامیزنداگریزدانی باتیلوراین افاق برای یزدانی میفتادبازهم مماشات میکردیدیاشکایت