۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان:

مسابقه ملی مهارت جواهرسازی در اصفهان برگزار می‌شود

مسابقه ملی مهارت جواهرسازی در اصفهان برگزار می‌شود

اصفهان- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان از برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات مهارت جواهر سازی در اصفهان از فردا سوم آبان‌ماه خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش اخوان طبسی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت رشته جواهرسازی از فردا چهارشنبه سوم آبان ماه به مدت سه روز به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود، اظهار داشت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید رجایی اصفهان محل برگزاری این دوره مسابقه ملی است.

به گفته وی، در بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت رشته جواهرسازی، ۲۶ رقابت کننده از استان‌های اصفهان، قزوین، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، قم، خراسان جنوبی، همدان، کرمان، هرمزگان، یزد، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، اردبیل، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان و فارس به رقابت می‌پردازند و نفرات برتر به اردوهای جهانی مسابقات ۲۰۲۴ لئون فرانسه اعزام خواهند شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: حامیان برگزاری این دوره از مسابقات، انجمن تولیدکنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر نقره و سنگ‌های قیمتی استان اصفهان و مؤسس و مدیر آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد دنیای طلا است.

طبسی افزود: با توجه به جایگاه مهارت آموزی در برنامه‌های توسعه اشتغال و نقش مؤثر در کاهش نرخ بیکاری و باهدف بالا بردن سطح مهارت در جامعه همه ساله مسابقات ملی مهارت در سه سطح شهرستان، استان و کشور برگزار می‌شود و برترین‌های ملی دو سالانه در مسابقات جهانی با حضور قریب ۷۷ کشور به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان از سال ۱۳۹۲ تا کنون به صورت فعال در مسابقات حضور داشته و موفقیت‌های چشمگیری داشته است، گفت:
این مسابقات با هدف ارتقا فرهنگ مهارت آموزی در کشور، جلب نظر بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف در ارتقا مهارت شاغلان و توسعه مشارکت صنایع و صنوف با بخش‌های آموزشی برگزار می‌شود.

طبسی، ایجاد فرصت مناسب برای تبادل فنی و تجارب حرفه‌ای بین شاغلان و بنگاه‌های اقتصادی، شناسایی کمبودهای موجود در آموزش‌های فنی و حرفه. ای برای شاغلان و برنامه‌ریزی برای رفع آنها، به‌هنگام سازی دانش و توانایی شاغلان و همچنین شناسایی نخبگان و استادکاران مهارتی و رشد تولید را از دیگر اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت جواهر سازی برشمرد.

کد خبر 5920356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha