۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۰۰

دادستان اردبیل تاکید کرد؛

لزوم افزایش آگاهی عمومی در راستای کاهش جرائم و تخلفات در اردبیل

لزوم افزایش آگاهی عمومی در راستای کاهش جرائم و تخلفات در اردبیل

اردبیل- دادستان عمومی و انقلاب مرکز اردبیل گفت: لازم است آگاهی عمومی و اطلاعات اقشار مختلف مردم با استفاده از ظرفیت رسانه در راستای کاهش جرائم و تخلفات افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد استانی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار اظهار کرد: لازم است آگاهی عمومی و اطلاعات اقشار مختلف مردم با استفاده از ظرفیت رسانه در راستای کاهش جرایم و تخلفات افزایش یابد.

وی با بیان اینکه نهادهای متولی باید در این راستا برنامه‌ریزی‌های دقیق و مستمری برای همه اقشار مردم داشته باشند، گفت: تأمین امنیت و آرامش مردم از اولویت‌ها و رویکردهای مهم دستگاه قضائی است و با هر گونه اخلال در نظم و آرامش شهروندان مطابق با قانون به جد برخورد می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز اردبیل در خصوص کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار نیز افزود: بانک اطلاعاتی جامعی در این خصوص تشکیل و در اختیار نهادهای نظامی و امنیتی قرار گرفته است که از این طریق تمام اقدامات و تحرکات آنان دایماً در رصد قرار می‌گیرند.

آفاقی با بیان اینکه مجرمان با کوچک‌ترین تحرکات غیر قانونی توسط مراجع قانونی تحت تعقیب قرار می‌گیرند، ادامه داد: هرچند دستگاه قضائی در خصوص برخی از زندانیان از جمله زندانیان جرایم مالی و غیر عمد با رأفت اسلامی برخورد می‌کند اما در خصوص مجرمان سابقه دار برخوردهای سختگیرانه‌ای داشته و هیچ گونه تسهیلات زندان به این افراد داده نمی‌شود.

کد خبر 5939067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha