۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۷

در قالب کالابرگ الکترونیک؛

یارانه بعضی خانوارها افزایش می‌یابد

یارانه بعضی خانوارها افزایش می‌یابد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیک برای امنیت غذایی کودکان خانوارهایی که توسط وزارت بهداشت شناسایی می‌شوند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا عسگریان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک برنامه تلویزیونی درباره جزئیات طرح، گفت: یکی از طرح‌های راهبردی دولت بحث امنیت غذایی و کالابرگ است که از ابتدای امسال شروع شده است.

وی افزود: این طرح برای افزایش امنیت غذایی کودکان بوده و تعداد خانوارهایی که مشمول این طرح می‌شوند ۱۲۰ هزار خانوار است.

وی ادامه داد: خانوارها از سوی وزارت بهداشت شناسایی شده و سه شاخص برای این طرح در نظر گرفته شده است. پس از تعیین بین دهک‌ها تقسیم بندی شده و در نهایت یارانه جدید به خانوارها تعلق می‌گیرد.

عسگریان با اشاره به جزئیات این یارانه، گفت: برای دهک یکم تا پنجم یک میلیون تومان به ازای هر نفر و خانوار متعلق به دهک ششم و هفتم ۶۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در یک خانواری که نیاز است برای دو فرزند امنیت غذایی محقق شود دو میلیون تومان برای آن خانواده در نظر گرفته می‌شود، اضافه کرد: این طرح پیوسته بوده و برای کودکان تا ۶ سال است و کودکانی که ۶ سال را تمام می‌کنند از پوشش این طرح خارج می‌شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که این طرح ارتباطی با طرح کالابرگ ندارد و آن طرح محفوظ است و لازم است خانواده‌ها توجه ویژه به این طرح داشته باشند.

وی با بیان اینکه دولت یک طرح مفصل راهبردی در حوزه امنیت غذایی تعریف کرده است که مهم‌ترین برش آن طرح کالابرگ بود.

وی در این خصوص افزود: اکنون نیز نوزادان و کودکان بین ۶ ماه تا ۶ سال را تحت پوشش قرار می‌گیرند.

به گفته عسگریان از روز یکشنبه هفته آینده این طرح آغاز می‌شود، اکنون به خانوارها پیامک ارسال شده و اگر خانواده‌ای کودکی دارد که نیازمند تغذیه ویژه است و در دهک یک تا ۳ قرار دارد یک میلیون تومان دریافت می‌کند.

عسگریان با بیان اینکه قبلاً در مورد کالابرگ الکترونیک گفته می‌شد که تنها ۱۱ قلم کالا را دربرمی گیرد اما به ۱۶ قلم افزایش یافته چراکه خانواده‌ها باید پروتئین، ویتامین و میزان انرژی مورد نیاز را دریافت کنند و برای اینکه این اتفاق بیفتد سبزیجات و میوه‌جات هم به ۱۱ قلم لبنیات، شیر، ماست، پنیر، تخم مرغ، پروتئین‌ها شامل گوشت مرغ و گوشت قرمز، حبوبات، روغن شکر، قند و برنج اضافه شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نحوه خرید این اقلام گفت: ۱۱ قلم اعلانی دارای بارکد هستند و قلم‌هایی که جدیداً اضافه شده نیز بارکد منحصر به فرد دارند و اگر به فروشگاه‌های واجد شرایط و زنجیره‌ای مراجعه کنید به دلیل همین بارکد خاص به راحتی می‌توان آنها را خرید کرد.

عسگریان با بیان اینکه ابلاغ به صورت پیامکی است و خانوارها از این طریق می‌توانند مطلع شوند، گفت: این برنامه ادامه خواهد داشت و به صورت مفصل از آن صحبت خواهد شد، اگر خانواری از این یک میلیون تومان استفاده نکند تنها یک ماه ذخیره می‌شود. در ماه دوم یک میلیون اضافه می‌شود اما اگر استفاده نشود قطع خواهد شد، میزان تأثیرگذاری این طرح توسط وزارت بهداشت بررسی شده و اگر روی کودک اثر نداشته باشد به خانواده‌ها اطلاع داده شده و یارانه تخصیص داده شده قطع می‌شود.

کد خبر 5941438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • AE ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
      4 1
      چه طرح های پیچیده ای ارائه می شود
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
      3 0
      من نه ماشین دارم و نه خونه. مستاجر هستم. یک کارگر معمولی. نه زمین دارم و نه پولی در بانک. رفتم نگاه کنم ببینم کدوم دهک هستم. توی سایت برام دهک نهم زدند !!!!!!!
      • , محمدی RO ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
        0 2
        چه سایتی رفتید دیدید
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
      7 0
      در دهک بندی جدید، داشتن مسکن را جزو اولویت های دهک بندی انتخاب کنید. ما مستاجر هستیم و نصف درآمد ما صرف اجاره خانه می شود.
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
      7 2
      در دهک بندی جدید، داشتن مسکن را جزو اولویت های دهک بندی انتخاب کنید. ما مستاجر هستیم و نصف درآمد ما صرف اجاره خانه می شود.
    • منصور IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
      10 4
      باسلام .چرا آبان ماه کالابرگ را واریز نکردند آیا واریز میشه یانه..
    • خیلی مزخرف IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
      1 0
      120 هزار خانوار مگه چقدر میشه. بگو فقط برای تهرانه دیگه. مگه جاهای دیگه هم شناسایی کودک اختلال رشد داره که بخوان بدن. مثلاً ما در چابهار هستیم دهک پایین. ولی امکانات و خدمات بهداشت و درمان نزدیک به صفره. اگه قراره بدن، برای همه دهک های پایین بدن
    • فقط خدا GB ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
      2 0
      خدا وکیلی این انصاف نیست که هنوز یارانه آبان ماه من واریز نشده با اینکه دهک سوم هستم. نمیدونم باید چطوری اعتراض کنم😔
    • علی.زارع IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
      0 4
      من.یک.دستفروش.ساده.ام.متعهل.ودرامد.ندارم.یارانه.ما.نصف.است.ومریض.هستم.لطفا.رسیدگی.کنید
    • عبدالحامد IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      3 0
      سلام چرا یارانه آبان ماه 1402را نریختند وچرا سری دوم کالا برگ گرفتم مبلقش 300تومان کم ریختند چطوری رسیدگی کنیم الان هم که نریختند فقط میتونیم اعتراض کنیم جواب از کجا بگیریم
    • حمید IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      8 2
      یارانه آبان ماه روبدید خجالت نمی کشید😡😡😡
    • ایرانی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      1 0
      یارانه آبان منو واریز نکردن دهک چهار هستم موضوع چیه زن سرپرست خانه هستم مستاجر هم هستم
    • محمد IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      2 0
      سلام چرا کالابرگ آبان‌ماه من شارژ نشده است با تشکر لطفاً پیگیری فرمایید
    • محمد IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      1 0
      سلام من کارگر ساختمانی هستم ومستاحرم ولی یارانه آبان‌ماه واریز نشده وکالابرگ هم شارژ نشده چرا اینجوری همه چی بهم ریخته لطفاً پیگیری کنید
    • ایثارگر IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      0 0
      احتراما.بنده هفت ماه پیش به دهک خودم اعتراض دادم ولی خبری نشد و مجبور شدم یک ماه پیش مجددا اعتراض بدم و بازم هنوز خبری نشده و بنده از روی دهک زندگیم می‌چرخه و یک جانباز شیمیایی هستم و از شما خواهشمندم یا با بنده تماس بگیرید و یا به اعتراضم رسیدگی نمایید چون هفت بار تماس گرفتم که کلا متفاوت بود جواب
    • رعنا US ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      0 0
      من یک خانم هستم مسکن ندارم وبا دوفرزندم درمنزل پدری زندگی میکنم توانایی کار هم ندارم
    • کیان افشار IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      1 0
      سلام چرا امروز 29آبان هیت وهنوز خبری نه از یارانه هست نه کالابرگ شارژنشده چکارکنیم بانک صادرات هستم
    • ناشناس IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      0 0
      ما شش نفر هستیم و تقریبا همه بیکار.مستاجریم. خونه و ماشین هم نداریم. هزینه ی درمانی مادرمم بالا رفته از طرفی سهام عدالت هم نداریم. برام جا سواله که بر چه اساس ما دهک شش هستیم؟ یعنی خانوار ما با یه استاد دانشگاه برابری میکنه؟ مسئولینی که اینطور برنامه ریزی میکنن قطعا در درگاه خدا باید پاسخگو باشند.
    • her IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      0 0
      همش دورغه یارانه واریزی برای من 1میلیون و 600 هزار تومان بوده از طرح کالا برگ استفاده کردم الان دو ماه یارانه واریزی منو به 1 میلیون و صد هزار تومان رسوندن و بابت خرید هایی که کردم تا الان دو تا 500 هزار تومان از یارانه من کم کرده اند صد در صد مطمئنم تایید نمیکنید
    • توران کوشاپور DE ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      0 0
      من کالا برگ ندارم ماهانه ۳۰۰۰۰۰ تومان برام یارانه میریزند ولی میخواهم کالا برگ داشته باشم .چجورکالا برگ بگیرم؟
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      0 0
      سلام من زن سرپرست خانوار م نوزادشش ماه دارم چطوری میتونم ازیارانه یک میلیون تومان برخوردار باشم