۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۴

سلاجقه مطرح کرد؛

اجازه نمی‌دهیم فلر سوزی ریه خوزستان را بسوزاند

اجازه نمی‌دهیم فلر سوزی ریه خوزستان را بسوزاند

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این فلر سوزی‌ها نه شایسته کشور ما و نه شایسته وزارت نفت است. وزارت نفت ظرفیت این را دارد که به استانداردهای جهانی برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه، در حاشیه بازدید از پالایشگاه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون اظهار داشت: ما امروز با توجه به وضعیتی که در استان خوزستان در بحث فلر سوزی داریم، فلرهایی که روشن شده و گازی که سوخته می‌شود از مجموعه کارون بازدید کردیم. مجموعه‌ای که الان بازدید می‌کنیم، مجموعه شیرین‌سازی فاز دو آماکس در استان است که قرار بوده سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ این پروژه تمام شود و دیگر شاهد فلر سوزی در این منطقه نباشیم اما متأسفانه با توجه به تغییر مدیریت و تغییر دولت‌ها در پروژه تغییراتی اتفاق افتاده است که به آن دستاوردها نرسیده است.

وی ادامه داد: وزیر نفت قبلاً قول دادند در سال ۱۴۰۱ در ۴ استان غرب رود کارون مسئله فلر سوزی جمع می‌شود و خوشبختانه در بحث کیفی‌سازی و بهینه‌سازی از عملکرد وزارت نفت راضی هستیم و گام‌های خوبی برداشته شده است اما در این قسمت احساس نارضایتی می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور افزود: متأسفانه فلر سوزی مردم را با مشکل مواجه کرده و در همین مسیری که می‌آمدیم، دیدیم که در روز روشن آلودگی ایجاد می‌شود و مردم این را از ما نمی‌پذیرند.

سلاجقه گفت: ما در این بازدید با مجموعه شرکت نفت و کارشناسان اینجا صحبت کردیم و همین جا از مدیرکل محترم محیط زیست استان می‌خواهم که جلساتی را با خود مجموعه وزارت نفت و به ویژه مجموعه‌های کارون و مارون تشکیل دهند و در یک بازه زمانی مشخصی مشکل را حل کنند؛ هرچند این شرکت‌ها نیز در مبدا انتقال و مقصد انتقال مشکلاتی دارند که شاید مقصد به عنوان پذیرنده، خیلی از فرآورده‌هایی که در اینجا تولید می‌شود را نپذیرد که در این موضوع قرار شد سریعاً جلسات برگزار شود.

وی تاکید کرد: ما حداکثر به این مجموعه یک سال فرصت می‌دهیم که اقدامات را انجام دهد و دیگر فلر سوزی نداشته باشد. در این مجموعه در ۱۴۰۳/۹/۲ دیگر فلری نمی‌سوزد.

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: این فلر سوزی‌ها نه شایسته کشور ما و نه شایسته وزارت نفت است. وزارت نفت ظرفیت این را دارد که به استاندارهای جهانی برسد. نفت ما در سطوح تمام سیالاتش عالی است و امیدوارم این مشکل نیز به زودی مرتفع شود.

کد خبر 5948567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ایرانی IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
      14 0
      مگه ریه ای مونده من ۴۰ سالمه سه مدل اسپره توجیبمه
    • شاهرخ US ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
      9 0
      سالهافقط حرف....زدبد.طرح اماک را چرا وزارت عقب انداخت
    • AE ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
      13 0
      ساعت خواب . بخواب لالا کن که خیلی وقت خوزستان ریه نداره
    • رضا علیزاده IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
      10 0
      شما بیا بندرامام خمینی مردمی که حتی توشرکتها کار نمیکنن دچار انواع سرطان شدن
    • مجید IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
      10 0
      به چه قیمتی....‌درآمدهایی که صرف رفاه شهر و استان نمیشه و فقط مردم رو گرفتار سرطان .اتیسم و انواع بیماری کرده
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
      5 1
      همه ریه ها داغونه پر از ریزگرد وفلز وددود وکرونا. از پیر تا جون وبچه. نفس ک میکشی بو گازوییل سوخته. نفت سوخته. وارد سینه میشه. بجا هوا. واکسیژن هوا خفه کننده شده فلزاتم. ک بماند
    • رضائی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
      3 0
      اخه ادم نا حسابی مردم خبر ندارن این دود که وارد ریهای مردم میشه از شرکت نفته و اتیش زدن زمینهای شرکت نیشکر وکشاورزها بعد از بردات محصوله چرا مردم بیدار میکنید
    • ایران زمین US ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
      5 0
      سلام کاش یک روزی می رسید که مسولین ۵۰ درصد کارشون بدرستی و با تعهد برای مردم ایران انجام میدادند. از زیر سایهه دود فلرهای عسلویه کامنت می گذارم.
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
      2 0
      پنج الی شش سال پیش زمانی که زنگنه وزیر بود قول جمع آوری فلرها را در عرض کمتر از ۴ سال داده بود که البته این حرف هم مثل سایر وعده ها ی مسولین به تاریخ پیوست.
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
      0 0
      من دو هفته پیش آبادان بودم واقعا نفس کشیدن اونجا تهوع آور بود بوی فلزات سنگین و سرطانزای نفت و گاز همه جا احساس میشد واقعا افتضاح بود و خیلی متاسف شدم برای این همه بی توجهی مسئولین نسبت به سلامت مردم انصاف نیست شما نفت و گاز و ثروت کلان استخراج کنی و حاضر نباشی برای ضرر نرساندن به مردم هزینه کنی
    • شکرالهی NL ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
      0 0
      مگه ریه ای ام برای مامونده شمادلتون بحال مانسوخته