۲۵ دی ۱۴۰۲، ۹:۱۳

همراه با جشنواره چهاردهم عمار؛

توجه و دغدغه جشنواره عمار نسبت به تولیدات تلویزیونی

توجه و دغدغه جشنواره عمار نسبت به تولیدات تلویزیونی

داور بخش تلویزیونی جشنواره فیلم عمار ضمن تاکید بر نقش محوری تلویزیون در تقویت برنامه‌های تلویزیونی، از «مستند» به عنوان ریشه شکل‌گیری جشنواره عمار یادکرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال یزدانی از داوران بخش «تولیدات تلویزیونی» چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار و دانش‌آموخته دکتری فرهنگ و ارتباطات است. از جمله سوابق و فعالیت‌های یزدانی می‌توان به تدریس اندیشه امام‌خمینی(ع)، عضویت در مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی، عضویت در هیات‌ مدیره سازمان فرهنگی شهرداری مشهد، عضویت در هیات اندیشه‌ورز معاونت فرهنگی سپاه و عضویت در کارگروه محتوایی شهرک تاریخی مشهد اشاره کرد. همچنین کتاب «در مکتب مصطفی» درباره سیره تربیتی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده از تالیفات وی محسوب می‌شود.

یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: معتقدم صداوسیما چون آنتن دارد و مخاطب عمومی پای آن است، مسابقه اصلی برنامه‌های تلویزیونی، همان‌جا است. کار باید توسط مخاطب دیده‌ شود و با توجه به گروه ویژه مخاطب، هرچه به نتیجه بیشتری برسد، برد بیشتر داشته‌است. جشنواره‌های خارج، تنها می‌توانند به این جریان به عنوان یک تسریع‌کننده کمک‌ کنند.

وی افزود: جشنواره عمار از گذشته تاکنون نسبت به بخش «تولیدات تلویزیونی»، دغدغه‌مند بوده، توجه‌داشته و پیرامون آنها کار کرده‌است اما چون پایه جشنواره عمار براساس مستند شکل گرفته‌است، این حوزه در آن پررنگ‌تر است. من احساس می‌کنم که این پتانسیل وجود دارد که همگام با مستند، بخش تولیدات تلویزیونی از نظر تنوع فرمی، تنوع موضوعی و تنوع مخاطب قوت بگیرد.

یزدانی یادآور شد: همان‌طور که جشنواره عمار در جریان سینما فعال است، می تواند در جریان سیما هم تاثیرگذار باشد.

نمایش آثار این بخش از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ دی‌ ماه در سینما فلسطین تهران صورت می‌گیرد.

کد خبر 5994167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha