۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶

مهدی تاج خبر داد:

کمک داور ویدیویی سیار در ایران/وزیر اعتبار VAR را تأمین می‌کند

کمک داور ویدیویی سیار در ایران/وزیر اعتبار VAR را تأمین می‌کند

رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به ورود سیستم کمک داور ویدیویی به ایران گفت: کمیته داوران باید به سرعت آموزش داوران برای استفاده از VAR را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال پس مجمع عمومی هیأت فوتبال بوشهر در خصوص ورود VAR به ایران اظهار داشت: تا به امروز دو دستگاه VAR وارد کشور شده است اما موضوع آموزش داوران توسط کمیته داوران باید پیگیری شود تا هرچه سریع‌تر به مسیر استفاده از کمک داور ویدئویی در فوتبال ایران برویم.

وی افزود: تصمیم ما این است که کمک داور ویدئویی را به VANVAR (سیار) تبدیل کنیم تا هر ورزشگاهی که قابلیت اجرا VAR داشت در آن ورزشگاه انجام دهیم. هنوز بسیاری از کشورهای منطقه به جز قطر و عربستان در همه ورزشگاه‌های خود کمک داور ویدئویی را ندارند. تمام تلاش ما این است که به سرعت سیستم‌های VAR را مستقر کنیم تا در ۶ ورزشگاهی که لیگ برگزار می‌شود بتوانیم از این سیستم استفاده کنیم.

تاج در خصوص تأمین اعتبار سیستم VAR هم گفت: اعتبار خریداری این دستگاه‌ها توسط کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و دولت تأمین می‌شود. فدراسیون فوتبال هم تمام تلاش خود را می‌کند با توجه به ارتباطاتی که دارد این امر مهم را به سرانجام برساند.

کد خبر 5996433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha