۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴

رییس سازمان لیگ والیبال:

اگر رفتار موسوی متناسب با جریمه‌اش نباشد برخورد می‌کنیم

اگر رفتار موسوی متناسب با جریمه‌اش نباشد برخورد می‌کنیم

رییس سازمان لیگ برتر والیبال گفت: موسوی در داخل زمین جریمه شد ولی اگر طبق گزارش‌ها رفتار این بازیکن با جریمه‌اش متناسب نبود قطعا برخورد می‌کنیم، چون با هیچ کس تعارف نداریم.

محسن ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره مکان برگزاری مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال گفت: قبل از شروع فصل جدید لیگ برتر والیبال با نمایندگان تیم‌ها جلسه داشتیم و در آنجا عنوان شد که هر تیمی که در مرحله پلی‌آف تمایل به میزبانی دارد، درخواست خود را به فدراسیون اعلام کند. با توجه به صحبت‌های صورت گرفته و اینکه باشگاه‌ها هم پیشنهادات خود را عنوان کرده بودند، فدراسیون هم در راستای سیاست‌ها و احترام به باشگاه‌ها این موضوع را پذیرفت.

وی گفت: در شروع نیم فصل دوم به باشگاه‌ها نامه زدیم و جدول استانداردهای لازم برای میزبانی را به تیم‌های لیگ برتری ارسال کردیم. اگر هر تیمی که شرایط لازم را دارد و تمایل به میزبانی در پلی آف هم دارد به ما اعلام کند. زمانی هم که باشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند ما شرایط آن‌ها را بررسی می‌کنیم و در صورت دارا بودن شرایط میزبانی را به آن‌ها می‌دهیم. این طور نیست که فدراسیون تمایل داشته باشد میزبانی پلی‌آف را به شهرهای دیگر بدهد، بلکه براساس جلسه‌ای که پیش از شروع فصل برگزار شد و نظر باشگاه‌ها همین بود ما به آن‌ها احترام گذاشتیم.

رییس سازمان لیگ تأکید کرد: در حال حاضر برخی باشگاه‌ها مثل شهداب یزد، ارومیه و پاس گرگان درخواست میزبانی پلی آف را دادند که ما هم بعد از بررسی نهایی نظرمان را به آن‌ها اعلام می‌کنیم. در صورتی که این باشگاه‌ها استانداردهای لازم برای میزبانی را نداشته باشند، این مسابقات در تهران برگزار خواهد شد.

ترابی در پاسخ به این سوال که فدراسیون تمایل دارد مرحله پلی‌آف را در شهرستان‌ها برگزار کند، گفت: از روز اول تیم‌ها درخواست کرده بودند که پلی آف در شهرستان‌هایی که شرایط لازم را دارند برگزار شود و از حالت متمرکز خارج شود. در واقع فدراسیون به احترام درخواست باشگاه‌ها این موضوع را پذیرفت. ضمن اینکه برگزاری لیگ به میزبانی‌ها چه در رده باشگاهی و چه تیم ملی ارتباطی ندارد.

رییس سازمان در مورد مماشات کمیته انضباطی و عدم برخورد قاطع با تیم‌های متخلف گفت: قانون گذار یک سری قوانین را تعیین کرده و داوران ما هم براساس آن رفتار می‌کنند. وقتی رفتاری از یک بازیکن سر می‌زند که مستوجب یک اخطار است، برای او صادر می‌شود. بعد از آن اگر دوباره رفتار تکرار شود باز هم برخورد و جریمه خواهد شد.

ترابی گفت: وقتی بازیکن جریمه شده یا با او برخورده هم شده دیگر ما نمی‌توانیم فراتر از قانون پیش برویم مگر اینکه مجازات با رفتار بازیکن تناسب نداشته باشد آن هم در شرایطی که ناظران گزارش داده باشند. در آن صورت ما بازیکن را به جلسه کمیته انضباطی دعوت می‌کنیم که تاکنون این کمیته با کسی تعارف نداشته باشد. همچنین در مورد رفتار تماشاگران هم این قوانین سفت و سخت برقرار می‌شود، همانطور هم که دیدید تماشاگران مشهد، اردکان، یزد، رامسر همگی محروم شدند.

وی تأکید کرد: این تصمیمات و محرومیت تماشاگران از سوی کمیته انضباطی گرفته شد و سازمان لیگ هم طبق گزارش‌های و رصدها را انجام می‌دهد. در مورد محمد موسوی و حواشی که به وجود آمد قانون مشخص کرده که چه رفتاری چه جریمه‌ای به دنبال دارد. گاهی وقت‌ها هم این جریمه‌ها به نظر بازیکن متناسب نبوده و شاید نیاز باشد ما آن‌ها را به کمیته انضباطی دعوت کنیم. البته شاید هواداران از فدراسیون توقع دارند که واکنش تندی‌تری نشان دهد اما واقعیت این است که قانون برای ما حد و حدود را مشخص کرده و نمی‌توانیم فراتر از آن عمل کنیم.

ترابی گفت: در مورد رفتار موسوی هم ناظران باید گزارش بدهند و ما مورد بررسی قرار دهیم و بعد از آن تصمیم‌گیری کنیم. موسوی در داخل زمین جریمه شد ولی اگر طبق گزارش‌ها رفتار این بازیکن با جریمه‌اش متناسب نبود قطعاً برخورد می‌کنیم، چون با هیچ کس تعارف نداریم.

*محمد علی بیگی

کد خبر 6007856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Mohammad IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      2 0
      آقای موسوی با آن سابقه بازی در همه جای دنیا واطلاع از قوانین داخلی وبین المللی باید برای درس به بازیکنان هم که شده به رای داور بدون جنجال تمکین می‌کرد وزمین را ترک می‌کرد وبه تماشاگران حریف هم احترام می‌گذاشت بازیکن حرفه ای یعنی چی؟یعنی احترام به قانون به تماشگر وداور