۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۲

رییس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی خبرداد؛

رقابت ۸۱۵ کاندیدا در خراسان رضوی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی

رقابت ۸۱۵ کاندیدا در خراسان رضوی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی

مشهد- گفت: ۸۱۵ کاندیدا در خراسان رضوی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید هادی طباطبایی ظهر چهارشنبه با حضور در استودیو انتخابات استانداری خراسان‌رضوی در خصوص آخرین اخبار انتخاباتی اظهار کرد: ستاد انتخابات خراسان‌رضوی تاکنون ۳۷ جلسه برای هماهنگی امور انتخاباتی برگزار کرده است.

تدارک ۸۶ مرکز انتخابیه اصلی و فرعی

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای انتخابات تهیه و به شهرستان‌ها ارسال شده است و آمادگی صددرصدی برای برگزاری انتخابات داریم، افزود: ۸۶ مرکز حوزه انتخابیه اصلی و فرعی در استان تشکیل شده است که از این تعداد ۱۲ حوزه اصلی انتخابات و ۷۴ حوزه فرعی خواهد بود.

وی با خاطر نشان کردن اینکه اعضای شعب اخذ رأی در استان ۸۰ هزار نفر هستند که همگی آموزش دیدند و از قوانین مطلع شدند، گفت: اعضای شعب اخذ رأی بنا به جمعیت بین ۱۷ تا ۲۱ عضو متغیر است. در هر حوزه ۴ نفر ناظر شورای نگهبان هستند که بر عملکرد ما نظارت دارند و یک بازرس از وزارت کشور در هر شعبه حضور دارد.

روایان حماسه برای نخستین بار در شعبه‌ها حضور دارند

طباطبایی بیان کرد: برای نخستین بار راویان حماسه را در سطح شعبه‌ها دعوت کردیم که این راویان دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه هستند تا هم با فضای انتخابات آشنا شوند و هم در جامعه‌پذیری سیاسی حضور پیدا کنند و روایتگر صحنه انتخابات باشند. ۵۰ درصد از اعضای هر شعبه را راویان حماسه تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی در خصوص فراهم کردن زمینه برای اطلاع رسانی بهتر انتخابات گفت: کمیته اطلاع‌رسانی برای خبرنگاران کارت ورود به حوزه‌های اخذ رأی را صادر خواهد کرد که با سهولت به حوزه‌های مختلف رفت‌وآمد کنند.

وی افزود: ۴۶۲۷ شعبه اخذ رأی در کل استان داریم که بنا به نیاز و اضطرار ۲۶ شعبه اضافه شد. از این تعداد ۵۵ شعبه متعلق به فاروج است که در حوزه انتخابیه قوچان قرار دارد که این ۵۵ شعبه در انتخابات خبرگان رهبری کسر خواهد شد.

استان خراسان، ۴ میلیون و ۵۵۰ نفر واجد شرایط رأی دارد

طباطبایی بیان کرد: به‌طور میانگین ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار نفر واجد شرایط رای‌دادن در استان هستند که از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر رای‌اولی‌هایی هستند که برای اولین بار در صحنه انتخابات و مشارکت سیاسی حضور خواهند داشت.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی با بیان اینکه انتخابات خبرگان استانی است، کرسی‌های مجلس شورای اسلامی در مشهد ۵ کرسی و ۲ کرسی برای نیشابور و سبزوار است و ۹ شهرستان دیگر یک نفر نماینده خواهند داشت، افزود: دو صندوق اخذ رأی آبی و قرمز در انتخابات داریم که صندوق آبی رنگ متعلق به خبرگان رهبری و صندوق قرمز رنگ متعلق به مجلس شورای اسلامی است.

وی با تشریح مشخصات برگه‌های انتخاباتی افزود: یک بخش از برگه شامل مشخصات رای‌دهنده و اثر انگشت اوست، برگه قرمزرنگ مربوط به مجلس شورای اسلامی و برگه آبی رنگ برای انتخابات خبرگان رهبری است.

طباطبایی افزود: با احتساب انصرافی‌ها و جابه‌جایی‌ها ۸۱۵ نفر تا امروز در صحنه رقابت برای ۱۸ کرسی در انتخابات مجلس و ۶ کرسی در خبرگان رهبری خراسان رضوی به رقابت می‌پردازند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی بیان کرد: در روز پنجشنبه شعبه‌ها را آماده می‌کنیم، طبق قانون، تعرفه‌های انتخاباتی ساعت ۱۲ شب جمعه از مخزن استانداری منتقل خواهد شد.

احتمال تعطیلی مدارس در روز بعد انتخابات

وی در خصوص تعطیلی مدارس در روز بعد از انتخابات گفت: با توجه به وسعت و تعداد زیاد شعب اخذ رأی در مدارس، احتمالاً مدارس تعطیل خواهد بود.

طباطبایی با اشاره به اینکه طبق قانون انتخابات، اخذ رأی از ساعت ۸ صبح شروع می‌شود و به مدت ۱۰ ساعت در ساعت ۱۸ پایان می‌یابد، افزود: ۳ ساعت به صورت مقطعی با اختیارات وزیر تا ساعت ۲۱ تمدید می‌شود، از ساعت ۲۱ تا ۲۴ به پیشنهاد وزیر و تأیید شورای نگهبان امکان تمدید وجود دارد اما از ساعت ۲۴ به بعد امکان تمدید نیست.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه اقبال خوبی از کانال‌های دوازده‌گانه صداوسیما در استان برای ۱۲ حوزه اصلی شده است، افزود: علاوه بر این طبق قانون جدید امکانات دولتی احصا و در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار گرفته است.پلتفرم‌های مجازی برای تبلیغات فعال هستند و علاوه بر این، تبلیغات محیطی شامل بنر و پوستر و… هم در سطح شهر نصب شده است.

کد خبر 6040507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha