۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸

رییس دانشگاه خبر داد:

اختصاص اعتبار مولدسازی به ساخت دانشکده جدید پزشکی تهران

اختصاص اعتبار مولدسازی به ساخت دانشکده جدید پزشکی تهران

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با کمک قرارگاه خاتم ۲ هزار میلیارد تومان برای سه پروژه ساخت دانشکده پزشکی و بیمارستان‌های فارابی و رازی از محل مولدسازی در نظرگرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی در نشست هیات امنا دانشگاه علوم پزشکی تهران، پس از بررسی عملکرد بودجه تفصیلی و گزارش حسابرسی صورتهای مالی سال ۱۴۰۱ دانشگاه و تصویب پیشنهادهای مشترک و اختصاصی دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه پیشرو در آموزش، پژوهش و فناوری در عرصه ملی و بین المللی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به توفیقات روزافزون دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاه برتر در عرصه بین‌الملل به تازگی موفق به دریافت جایزه ملی ثریا شده است.

قناعتی، دانشگاه علوم پزشکی تهران را با فاصله زیاد از دانشگاه‌های دیگر در رتبه نخست پژوهشی و فناوری دانست و افزود: در عرصه آموزش نیز به عنوان دانشگاه برتر معرفی و در برنامه تعالی و بهره‌وری موفق به دریافت ۲ گرنت تشویقی شده‌ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به عملکرد دانشگاه در عرصه بهداشت گفت: در پویش غربالگری دیابت و فشارخون، دانشگاه علوم پزشکی تهران در بین دانشگاه‌های بزرگ کشور رتبه نخست و در مجموعه دانشگاه‌ها رتبه چهارم را کسب کرده است.

وی در توضیح اقدامات معاونت توسعه در عرصه مولدسازی افزود: با کمک قرارگاه خاتم ۲ هزار میلیاردتومان برای سه پروژه ساخت دانشکده پزشکی و بیمارستان‌های فارابی و رازی درنظرگرفته شده؛ همچنین پروژه‌های بیمارستان شهدای مدافع حرم اسلامشهر و مرکز بین المللی علوم اعصاب ایرانیان نیز سال آینده اماده بهره‌برداری و مراحل ساخت بیمارستان شریعتی ۲ و دیگر پروژه‌ها درحال پیگیری است.

قناعتی با اشاره به عملکرد فرهنگی دانشگاه و برگزاری اردوی زیارتی مشهد در آغاز سال تحصیلی مهر و بهمن برای نخستین بار گفت: حمایت دانشگاه از فعالیت‌های فرهنگی که برکات بسیاری به همراه داشته ادامه دارد.

وی با تاکید بر توسعه تعاملات با همکاران مراکز زیرمجموعه گفت: دومین دوره دیدار با همکاران علوم پایه و بالینی در دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها به انجام رسیده است و نتایج این دیدارها باعث رفع بخش قابل توجهی از مسائل ‌ گروه‌ها شده و به منظور بهینه سازی وضعیت علوم پایه به عنوان قلب تپنده دانشگاه نیز کارگروهی تشکیل شده و رسیدگی به مسائل آنان را پیگیری می‌کند.

در ادامه پیشنهادهای مشترک و اختصاصی مطرح و مورد بررسی و تصویب اعضای هیات امنا قرار گرفت.

کد خبر 6051368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha