۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

جشنواره های نوروزی در مازندران برگزار می شود

جشنواره های نوروزی در مازندران برگزار می شود

ساری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: جشنواره های مختلف نوروزی و آیینی همزمان با نوروز در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ایزدی ظهر چهارشنبه در نشست وبیناری با رؤسای ادارات شهرستان‌های مازندران ضمن تبریک تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت تصریح کرد: غرب استان بیشترین حضور گردشگری و مسافر را دارد باید برنامه‌ریزی‌های مطلوب صورت گیرد و حرمت ماه رمضان حفظ شود.

وی گفت: با توجه به اینکه این استان به عنوان مسیر و مقصد گردشگری معرفی شده نصب تابلوها در تأسیسات و واحدهای پذیرایی بین‌راهی با حفظ حریم در جاده‌ها بلامانع است.

وی بر ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی با توجه به تاکید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید و خاطرنشان کرد: برپایی نوروزگاه‌ها و نمایشگاه صنایع‌دستی و برنامه‌های متناسب با این ماه در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با تاکید بر اینکه جلسات ستاد خدمات سفر در شهرستان‌هایی که برگزار نشده است، گفت: متأسفانه برخی شهرستان‌ها صورتجلسه خدمات سفر را ارسال نکردند.

این مسئول به اجرای برنامه‌های ایام نوروز همچون برگزاری جشنواره‌های مختلف، نوروزخوانی و آئین‌های بومی و محلی در شهرهای استان و ارسال مستندات آن به دبیرخانه ستاد اشاره کرد.

وی در خصوص نرخ تأسیسات گردشگری، افزود: نرخ تأسیسات گردشگری هنوز برخی شهرستان‌ها بارگذاری نکردند تا آخر وقت امروز این امر انجام شود.

ایزدی با اشاره به ۲۳ موزه فعال در استان، افزود: تمام موزه‌های استان از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ شب برای بازدید آماده هستند.

وی از برنامه افطاردهی در موزه تاریخ ساری، مردم شناسی دو هزار تنکابن، پایگاه میراث ملی فرح آباد و موزه تاریخ شهر بابل خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به ۴ برنامه صنایع‌دستی چیدمان سفره هفت سین با المان‌های صنایع‌دستی و همکاری صدا و سیما، برگزاری مسابقه عکس با موضوع سفره افطاری، سحر و هفت سین، عیادت از صنعتگران و پیشکسوتان صنایع‌دستی بیماری در ایام نوروز و هدایت تور گردشگری به نمایشگاه‌های صنایع‌دستی اشاره کرد.

کد خبر 6054336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha