۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۳۳

آمریکا اتباع خود را از هائیتی خارج می‌کند 

آمریکا اتباع خود را از هائیتی خارج می‌کند 

با توجه به افزایش ناآرامی ها در هائیتی، آمریکا برای خروج شهروندان خود از این کشور پرواز اختصاص می دهد.  

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد پروازی را برای خارج کردن شهروندان آمریکایی از شهر کپ هِیشِن (Cap-Haïtien) در هائیتی اختصاص می دهد.

با توجه به فعالیت باندهای تبهکار و بحران انسانی ۳۵۰ هزار شهروند در هائیتی آواره شده اند. پلیس این کشور در تلاش است این باندها را که کنترل بیشتر پورتوپرنس، پایتخت این کشور را به دست گرفته اند و نخست وزیر را وادار به استعفا کردند، مهار کند.

شورای امنیت سازمان ملل پیشتر شرایط هائیتی را متشنج و شکننده توصیف کرد.

در پی درگیری‌ها و آشوب‌های داخلی در کشور هائیتی مقامات دولتی این کشور روز سه‌شنبه گذشته اعلام کردند آریل هنری، نخست‌وزیر این کشور که از چند هفته از هائیتی خارج شده و هم‌اکنون در آمریکا مستقر است، استعفا کرده است.

در یورش باندهای تبهکاری هائیتی به زندان‌ها، بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ زندانی فرار کردند که در بین آنها سردسته‌های مشهور باندهای تبهکار دیده می‌شود.

مقامات هائیتی که پس از این حادثه وضعیت اضطراری اعلام و مقررات منع آمد و شد وضع کرده بودند، همزمان با تشدید خشونت‌ها در پورتو پرنس، وضعیت اضطراری را تمدید کرده‌اند.

سفارت آمریکا در «پورتو پرنس» پایتخت هائیتی، در پی تشدید خشونت‌ها در این کشور، دیروز تعدادی از کارکنان غیرضروری این سفارتخانه را تخلیه کرد.

کد خبر 6057358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha