۲۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۳۳

بازار اراک با هوشیاری مامور نیروی انتظامی از حریق نجات یافت

بازار اراک با هوشیاری مامور نیروی انتظامی از حریق نجات یافت

اراک - خبرگزاری مهر: بازار تاریخی اراک، آخرین معماری اسلامی از دوره قاجار با هوشیاری مامور نیروی انتظامی از حریق نجات یافت.

فرمانده انتظامي شهرستان اراك با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با  اقدام به موقع مأمور اين فرماندهي در پيشگيري از حريق بازار اراك جلوگیری شد.

مصطفي ويسمه اي گفت: يكي از مأموران وظيفه شناس اين فرماندهي كه در اجراي وظايف سازماني در حال گشت زني در داخل بازار بود در ساعت يك و 30 دقيقه بامداد گذشته متوجه بوي سوختگي مي شود كه با دقت نظر و جستجوي حجره ها، منشأ بوي سوختگي را كشف مي كند.

وي افزود: اين فرد دلسوز سريعاً به عوامل آتش نشاني خبر داده و با عنايت به اينكه درب كاروانسرا از داخل قفل بوده، در معيت كادر آتش نشان، با زحمت فراوان از طريق پشت بام كاروانسرا كه بيش از 10 متر ارتفاع داشته عليرغم وجود دود و آتش، بوسيله طناب خود را به داخل رسانده و در عمليات اطفاء حريق نیز یاری رسانی می کند.

ويسمه اي ادامه داد: به علت سوختگي فرش هاي دو حجره در اين كاروانسرا، عمليات اطفاء حريق چندين ساعت به طول انجاميد و با توجه به اينكه تعداد زيادي فرش گرانبها در قسمت هاي ديگر اين كاروانسرا و سراهاي مجاور وجود داشت همچنين وجود موزه صنايع دستي ميراث فرهنگي در اين قسمت، اقدام به موقع اين مأمور كه در اين عمليات آسيب بدني نيز ديده است، از خسارات مادي و معنوي جدي در بازار اراك جلوگيري بعمل آمد.

وي در پايان ضمن تقدير و تشكر از زحمات كاركنان زحمت كش آتش نشاني و اين مأمور وظيفه شناس، از کسبه بازار اراک درخواست كرد هنگام ترك محل كار يا منزل وسايل گرمازا را خاموش نموده و جوانب احتياط و ايمني را رعايت کنند.

گفتنی است پیش از این نیز مهدی باباخانی مدیر موزه سلطان آباد واقع در گذر بازار از نبود ایمنی در بازار اراک برای این موزه انتقاد کرده بود و خواستار حمایت بیشتر اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی از این موزه شده بود.
 

کد خبر 2236455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha