۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۷:۰۶

ترک‌زاده:

6.4 میلیارد ریال به بخش آب تنگستان اختصاص یافت

6.4 میلیارد ریال به بخش آب تنگستان اختصاص یافت

تنگستان - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان تنگستان گفت: امسال 6.4 میلیارد ریال به بخش آب تنگستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا ترک‌زاده ظهر شنبه در نشست با مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر اظهار داشت: آب یکی از مهمترین چالش‌های امروز در استان بوشهر و شهرستان تنگستان است که باید گام‌های اساسی برای بهبود وضعیت اب شهرستان صورت بگیرد.

وی بر لزوم تامین آب مورد نیاز کشاورزان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: در سال‌های اخیر شاهد کاهش میزان بارندگی بوده‌ایم که این موضوع باعث شده تا شاهد کاهش دبی آب در ورودی کانال‌های آبیاری باشیم که باید برای بهبود این شرایط اقدامات لازم با تلاش همه دستگاه‌های ذیربط انجام شود.

فرماندار شهرستان تنگستان ادامه داد: بسیاری از مشکلات تأمین آب کشاورزی شهر اهرم و روستاهای مجاور با احداث سد مخزنی باهوش و سد تأخیری تنظیمی اهرم حل می شود که این برنامه در لیست برنامه‌های میان مدت شهرستان تنگستان قرار گرفته است.

لزوم امهال پرداخت آب‌بها توسط کشاورزان تنگستان

وی خواستار تسریع در توسعه، تعمیر و لایروبی کانال‌های آبیاری این شهرستان شد و اضافه کرد: همچنین برای رفع مشکلات اب شهرستان تنگستان برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت نیز صورت گرفته است که امیدواریم  با همکاری اداره آبیاری، شهرداری اهرم و جهاد کشاورزی شاهد اجرای این برنامه‌ها باشیم.

ترک‌زاده همچنین بر لزوم پاک‌سازی برخی از مسیرهای کانال‌های درجه 1 و 2 موجود در شهر اهرم تاکید کرد و افزود: در برخی نقاط کانال‌های آبیاری شهر اهرم شاهد انباشت زباله‌ها هستیم که این موضوع مشکلاتی را ایجاد می‌ند و لازم است تا نسبت به لایروبی آن اقدام شود.

وی با اشاره به ضررکرد برخی از کشاورزان به علت کم ابی، خشکسالی و سیل و زلزله در سال جاری، تصریح کرد: کشاورزان خواستار مهلت بیشتری برای پرداخت آب‌بهای خود در سال جاری هستند که امیدواریم محقق شود.

مطالعه طرح توسعه منابع شیرین رودخانه خاییز/ ساماندهی کانال‌های آبیاری

فرماندار شهرستان تنگستان با اشاره به تخصیص 6.4 میلیارد ریال در بخش آب کشاورزی شهرستان تنگستان، تاکید کرد: 1.5 میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های احداث کانال‌های درجه 1و2 اهرم در کمیته برنامه‌ریزی مصوب شده است.

وی از تصویب 1.6 میلیارد ریال اعتبار برای احداث و بهسازی کانال‌های درجه سه و چهار اهرم خبر داد و افزود: مبلیغ 1.2 میلیارد ریال نیز به منظور حفر و تجهیز چاه عمیق در این شهرستان مصوب شده است.

ترک‌زاده از تخصیص مبلغ یک میلیارد ریال برای مطالعه طرح توسعه منابع شیرین رودخانه خاییز خبر داد و افزود: 600 میلیون ریال به منظور ساماندهی کانال‌های آبیاری آب‌رسانی اهرم به تصویب رسیده است.

فرماندار شهرستان تنگستان اضافه کرد: همچنین 500 میلیون ریال اعتبار برای مطالعه ساماندهی کانال‌های آبیاری اهرم به تصویب رسیده است.

کد خبر 2330153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha