به صورت فصلی انجام می‌شود؛

انتخاب کتاب برگزیده لاک‌پشت پرنده از سوی کودکان و والدین

انتخاب کتاب برگزیده لاک‌پشت پرنده از سوی کودکان و والدین

کتاب برگزیده«لاک‌پشت پرنده» را هم کودکان و هم خانواده‌ها انتخاب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به هدف لاک پشت پرنده در ترویج کتابخوانی و ترغیب والدین به خواندن کتاب برای کودکان و ارتباط بهتر با فرزندانشان، طرح انتخاب کتاب‌های برگزیده‌ی لاک‌پشت پرنده به انتخاب والدین برای کودکان و با همراهی خود کودکان برنامه ریزی شده تا هر دو گروه در اجرای این طرح مشارکت داشته باشند.

والدین (پدران و مادران) در فاصله‌ی دو جشن امضای فصل، فرصت خواهند داشت، رای خود را درباره‌ی یکی از کتاب‌هایی که با کودک خود خوانده‌اند و پسندیده‌اند، اعلام کنند.  درهر فصل یک کتاب تألیفی و یک کتاب ترجمه به انتخاب مادران و پدران  و کودکانشان از میان کتاب‌های راه یافته به فهرست لاک‌پشت پرنده انتخاب شده و در ابتدای جشن امضای فصلی از آن ها تقدیر خواهد شد.

این انتخاب تنها از کتاب‌های خردسالان و کتاب‌هایی که والدین برای کودکان خود خوانده‌اند، خواهد بود.

لازم به ذکر است لاک‌پشت پرنده ، فهرستی است از کتاب های برتر هر فصل، برای کودکان ونوجوانان ایرانی. این کتاب ها را گروهی از منتقدان، کارشناسان و نویسندگان کودک و نوجوان، با بررسی کتاب های هر فصل انتخاب می کنند.
افزون بر این، هیئت داوران لاک‌پشت پرنده، کتاب های برگزیده هر سال را انتخاب و به کتاب های برگزیده نشان های طلایی و نقره ای اهدا می کنند.

کتاب ها با شیوه نامه ای مکتوب و با اصول و معیارهای روشن به فهرست راه می یابند و یا موفق به دریافت نشان طلایی یا نقره ای می شوند.

هر سال، داوران و سیاست گذاران فهرست، بر اساس مقتضیات روز و همچنین با توجه به دیدگاه ها و نقد بررسی صاحب نظران، این معیارها و ملاک ها را بازبینی می کنند و آن ها را در متنی با عنوان اصول ، شیوه اجرایی و معیارهای فهرست و نشان لاک‌پشت پرنده اعلام می کنند .

 

کد خبر 2378127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha