۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۴۰

در کنفرانس مطبوعاتی؛

پسکوف: حمله به تجارت روسیه منجر به اقدامات تلافی جویانه خواهد شد

پسکوف: حمله به تجارت روسیه منجر به اقدامات تلافی جویانه خواهد شد

سخنگوی کرملین امروز دوشنبه اعلام کرد که طرح ‌ها و اقدامات لندن برای هدف قرار دادن روسیه با تحریم‌ها مشروع نیست و این تهدیدها حمله به مشاغل و سیستم تجارت روسیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت که مسکو بیانیه وزارت خارجه انگلیس در مورد احتمال مصادره اموال «الیگارشی‌های روسیه» (گروه های قدرتمند نزدیک به حکومت روسیه) را بسیار نگران‌ کننده می‌داند.

پسکوف در این باره گفت: این بیانیه ای بسیار ناراحت کننده از لندن است. به گمان من این مسئله نه تنها برای ما، بلکه برای شرکت های ما نیز ناراحت کننده است.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه انگلیس درباره برخی تحریم ها صحبت کرد، اما به نظر من در این مورد باید هر چیز را با نام صحیحش خطاب کنیم. در این مورد، ما در مورد حمله ای آشکار به مشاغل و تجارت (روسیه) صحبت می کنیم.

طبق گفته پسکوف، هرگونه اقدامی از این دست، اقدامات متقابلی را از سوی مسکو برای حفاظت از منافع ملی روسیه به همراه خواهد داشت.

وی همچنین گفت که به طور کلی، «آنگلوساکسون ها به خوبی تنش را در قاره اروپا افزایش می دهند».

سخنگوی کرملین در این باره افزود: البته، در اینجا ما اروپایی ها وقتی کشوری که خارج از قاره ما است، تنش را تشدید می کند، خوراک فکری درباره اش داریم. این درست نیست. تا زمانی که ما اروپایی ها متوجه نشویم که این مسئله به همه ما آسیب می زند، به گمان ما بعید است که وضعیت اصلاح شود.

پیشتر «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس اعلام کرده بود که طی روزهای آتی، لندن دامنه تحریم ها برضد روسیه را گسترش خواهد داد.

وی در این باره گفته بود: این مصوبه این فرصت را در اختیار ما می گذارد که به اهداف به مراتب متنوع تری ضربه بزنیم. بنابراین هیچ کس نباید گمان کند که از این تحریم ها در امان می ماند. با این حساب، وابستگان پوتین و شرکت هایی که دولت مسکو را سرپا نگه می دارند، جایی برای پنهان شدن ندارند.

تنش ها بین غرب و روسیه بر سر بحران اوکراین افزایش یافته است. در این میان انگلیس همراستا با آمریکا مسکو را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم کرده و درهمین زمینه تسلیحاتی بسیاری به کی یف سرازیر نموده است.

کد خبر 5413392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha