۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳

فردا پنجشنبه؛

پیکر همسر محمود اسکندری کنار وی به خاک سپرده می‌شود

پیکر همسر محمود اسکندری کنار وی به خاک سپرده می‌شود

پیکر همسر محمود اسکندری فردا پنجشنبه ۱۷ آذر در جوار مزار همسرش به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، توران حاجی‌خانی همسر امیر خلبان محمود اسکندری که بر اثر حمله قلبی، روز دوشنبه ۱۴ آذر از دنیا رفت، فردا پنجشنبه ۱۷ آذر در جوار مزار همسرش در امامزاده حیدر (ع) در کلاک کرج به خاک سپرده می‌شود.

پس از بررسی وصیت این‌همسر ایثارگر که خواسته بود در جوار محمود اسکندری به خاک سپرده شود،‌ فرزندان و آشنایان وی تلاش کردند این‌وصیت را انجام دهند. به همین‌دلیل در ابتدای امر پیکر حاجی‌خانی به بهشت بی‌بی سکینه کرج منتقل شد تا مقدمات اجرای وصیت وی فراهم شود.

به این‌ترتیب مراسم تشییع و تدفین همسر یکی از بزرگ‌ترین خلبانان فانتوم جمهوری اسلامی ایران، فردا پنجشنبه ۱۷‌ آذر در جوار امامزاده حیدر (ع) و خلبانان جانبازی چون محمود اسکندری و اسماعیل امیدی برگزار می‌شود.

محمود اسکندری از نوابغ و عجایب پرواز با هواپیمای شکاری فانتوم F4 در سال‌های دفاع مقدس است که بسیاری از ماموریت‌های غیرممکن نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را ممکن کرد. بمباران موفق پالایشگاه کرکوک معروف به لانه زنبور، بازگرداندن فانتوم آسیب‌دیده عملیات حمله به H3 از پایگاه پالمیرا در سوریه، بازگشت موفقیت‌آمیز از عملیات بغداد که موجب سقوط و شهادت عباس دوران شد، ساب‌لیدری (نفر دوم) عملیات حمله به H3، بمباران موفق پل شناور و استراتژیک عراق روی اردوندرود که موجب بستن عقبه عراق، اسارت ۱۹ هزار بعثی در خرمشهر و در نهایت آزادسازی این‌شهر شد، ازجمله افتخارات و موارد مندرج در کارنامه این‌قهرمان ملی هستند.

کد خبر 5649131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha