۲۲ مهر ۱۳۸۶، ۱۵:۴۷

در آبان ماه صورت می‌گیرد؛

اعلام عملکرد مالی 6 ماهه اول سال جاری شهرداری تهران

معاون مالی و اداری شهرداری تهران اظهار کرد: عملکرد مالی 6 ماهه اول سال 86 شهرداری تهران تا اوایل آبانماه اعلام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حسین محمد پورزرندی ضمن بیان این مطلب گفت: تغییر نظامات مالی شهرداری از مهمترین اقدامات صورت گرفته است که امسال برای نخستین بار صورت های مالی را بر اساس استانداردهای بین المللی منتشر کردیم .

وی تصریح کرد: همواره مردم به عنوان صاحبان شهر این سوال برایشان وجود داشت که پول هایی که به شهرداری می دهند صرف چه کارهایی می شود اما خوشبختانه با اصلاح نظامات مالی توانستیم سیستم شفافی را برای توضیح به مردم ارایه دهیم.

وی تاکید کرد: اصلاحات از حسابداری شروع شد که با حمایت شهردار تهران حسابداری نقدی به تعهدی تغییر یافت.

دکتر پورزرندی در ادامه گفت : حتی شرکت های بزرگ نمی توانند در 6 ماهه اول سال صورت های مالی خود را اعلام کنند که این مهم خوشبختانه در شهرداری تهران در حال تحقق است.

وی با اشاره به تصویب شورای شهر تهران مبنی به تشکیل اصلاح نظامات مالی شهرداری افزود: بودجه سال 87 شهرداری تهران بودجه عملیاتی خواهد بود که برمبنای این بودجه قیمت تمام شده کالا و خدمات مشخص خواهد شد.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران اظهار کرد: در بودجه فعلی شهرداری همه برای گرفتن پول بیشتر تلاش می کردند غافل از اینکه بهای تمام شده کالا و خدمات محاسبه شود.

وی در پایان تاکید کرد: براساس بودجه عملیاتی تمام سازمانها و شرکت های تابعه شهرداری در مقابل مردم پاسخگو خواهند بود.

وی در خصوص نظام های تامین مالی در شهرداری تهران تصریح کرد : به رغم تمامی جوسازی ها مبنی بر اینکه شهرداری تهران در پروژه های نیمه تمام خود زمین گیر می شود خوشبختانه سال گذشته بی دغدغه ترین سال مدیریت شهری برای تامین مالی پروژه ها بود .

معاون مالی و اداری شهرداری تهران همچنین افزود : به رغم مخالفت های شورای اسلامی شهر تهران با بودجه سه هزار و 400 میلیارد تومانی شهرداری تهران طی سال جاری و تصویب رقم دو هزار و 800 میلیارد تومانی ، امروز با عملکرد شفاف مالی و به عبارتی مدیریت بهینه بر هزینه ها و درآمدها و ارائه متمم 600 میلیارد تومانی ثابت کردیم که بودجه پیشنهادی دور از دسترس نبوده است .

پورزرندی با تاکید بر اینکه در شرایط حاضر 80 درصد از درآمدهای شهرداری ناپایدار است ، گفت : در این راستا همگام با تدوین طرح های جامع و تفصیلی شهر تهران ، طرح جامع درآمدهای پایدار نیز در حال تدوین است . همچنین با اجرای طرح جامع درآمدهای پایدار شهر تهران طی 5 سال آینده 50 درصد از درآمدهای شهرداری تهران نیز پایدار خواهند شد .

وی ایجاد تعاونی اعتباری شهر را به عنوان بازوی اجرایی حرکت مثبتی برای پاسخ به نیازهای کارکنان شهرداری تهران دانست و تصریح کرد : بر اساس آخرین گزارش رسمی طی سال گذشته این تعاونی تواسته است به کارکنان شهرداری در جهت رفع مشکلات آنها 50 تا 60 میلیارد تومان وام پرداخت کند .

پورزرندی در خصوص فعالیت بانک سرمایه اظهار داشت : خرید سهام بانک سرمایه از طریق صندوق بازنشستگی انجام شده و ما هرگز بانک مرکزی را دور نزده ایم و تمام موارد قانونی برای خرید این سهام را رعایت کرده ایم .

وی در خصوص ساماندهی و توسعه منابع انسانی در بدنه مدیریت شهری اظهار داشت : مهمترین سرمایه هر نهاد و سازمان ، نیروی انسانی آن است که پیچیدگی های خاص خود را دارد .

وی با بیان اینکه متاسفانه 25 درصد از نیروهای رسمی شهرداری فاقد مسکن هستند که در کلان شهری چون تهران این امر بسیار حائز اهمیت است ، افزود : ساماندهی انگیزشی و رفاهی کارکنان شهرداری در دستور کار شهردار تهران قرار گرفته است که خوشبختانه گام های مهم و مثبتی در این زمینه برداشته شده است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک نفر بازنشسته ناراضی درشهرداری تهران وجود ندارد ، گفت : ارتقاء حوزه های رفاهی و انگیزشی ، ساماندهی نظام های جذب و استخدام ، توسعه آموزش و پیاده سازی نظام ارزشیابی از تحولات عمده شهرداری تهران در حوزه منابع انسانی طی دو سال اخیر به شمار می آید .

معاون مالی و اداری شهرداری تهران خاطر نشان کرد : آموزش در شهرداری باید به گونه ای باشد که نیروهای موجود در فرایندی قرار بگیرند که تبدیل به کارشناس و مدیر شوند.

کد خبر 568078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha