۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴

توسط متخصصان صنعت فیلم برگزار شد؛

تظاهرات حامیان فلسطین در بازار فیلم اروپایی برلیناله

تظاهرات حامیان فلسطین در بازار فیلم اروپایی برلیناله

گروهی متشکل از متخصصان صنعت فیلم در بازار فیلم برلیناله شعار آزادی فلسطین سر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ددلاین، گروهی از حامیان فلسطین دیروز یکشنبه در محل اصلی بازار فیلم اروپایی جشنواره فیلم برلین موسوم به «گروپیوس باو» جمع شدند و اعتراض خود را به اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه نشان دادند.

حدود ۵۰ نفر با فریاد «قتل‌کشی را متوقف کنید» وارد طبقه هم‌کف بازار فیلم برلین شدند و هم زمان بنرهای بزرگی از گالری‌های بالا باز و آویخته شد که روی آن نوشته شده بود «نور، دوربین، نسل‌کشی» و با تصویری از یک کلاکِت که بر آن خون می‌چکید، همراه بود.

در حالی که برلیناله برای اعتراض‌هایی علیه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و فلسطینی‌ها آماده شده بود، اما برگزاری گردهمایی اعتراضی در بازار فیلم برلیناله کمتر انتظار می‌رفت. دسترسی به فضای نمایشگاه «گروپیوس باو» فقط برای دارندگان کارت ورود امکان‌پذیر است و همین نشان می‌دهد اعتراض توسط متخصصان ثبت شده صنعت فیلم برگزار شده است.

اعتراض این گروه پس از برافراشتن بنرها، با کف‌زدن و سردادن شعار «فلسطین آزاده» افزایش پیدا کرده بود. گزارش شده که در نهایت پلیس وارد عمل شد تا این گروه معترض را از سالن نمایشگاه بیرون کند.

در آستانه برگزاری جشنواره و بازار فیلم آن، کارمندان قراردادی جشنواره نامه‌ای سرگشاده منتشر کردند که در آن خواستار «آتش بس فوری» در غزه، «آزادی همه گروگان‌ها» و «واکنش نهادی قوی‌تر به کشتار انسان ها در غزه» شده بودند و آن را «حمله فعلی به زندگی فلسطینی‌ها» نامیده بودند.

این اعتراضات در حالی صورت می گیرد که درخواست‌های آتش‌بس در غزه به اوج رسیده و نزدیک به ۲۹۰۰۰ نفر بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی و ورود نیروهای زمینی به این منطقه کشته شده‌اند.

در همین حال امیدها برای دستیابی به آتش‌بس در مذاکرات آخر هفته در قطر روز یکشنبه کمرنگ شد و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت برنامه‌ حمله زمینی به رفح در جنوب نوار غزه را ادامه خواهد داد.

کد خبر 6031450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha