۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۱۳

فرمانده انتظامی اراک اعلام کرد؛

برخورد جدی با سگ گردانی درمعابر به منظور حفظ سلامت و عزت شهروندان

برخورد جدی با سگ گردانی درمعابر به منظور حفظ سلامت و عزت شهروندان

اراک- فرمانده انتظامی شهرستان اراک گفت: در راستای اجرای قانون و حفظ سلامت و عزت شهروندان، برخورد جدی با سگ گردانی در معابر و خودروها صورت می‌گیرد.

امیر مختاری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این اقدام پلیس در راستای اجرای قانون و به منظور جلوگیری از ایجاد خطر و ترس و وحشت در معابر برای برخی از شهروندان همچون کودکان و سالمندان در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در همین راستا و در اجرای قانون مربوط به این موضوع، سگ گردانی هم به صورت پیاده و هم در خودروها ممنوع است و چنانچه شهروندی اقدام به آوردن سگ در معابر کند، سگ از وی تحویل گرفته شده و به شهرداری تحویل داده می‌شود تا به مراکز نگهداری سگ‌ها منتقل شود.

فرمانده انتظامی شهرستان اراک خاطر نشان کرد: در صورت تکرار سگ گردانی یک فرد برای بار دوم یا بیشتر در معابر، علاوه بر تحویل گرفتن سگ، صاحب سگ نیز با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی می‌شود.

مختاری تصریح کرد: همچنین در صورتی که فردی اقدام به سگ گردانی با خودرو کند، پلیس می‌تواند علاوه بر تحویل گرفتن سگ، حداقل ده روز و حداکثر یک ماه خودروی فرد مذکور را توقیف کند.

فرمانده انتظامی شهرستان اراک ادامه داد: براساس ابلاغی که از سوی دادستان عمومی و انقلاب اراک به نیروی انتظامی صورت گرفته، در برخی نقاط شهر اراک که پیش از این شاهد سگ گردانی بودیم از جمله منطقه گردشگری دره گردو، پارک ملت، پارک شهدای گمنام و… تیم‌های گشت پلیس حضور دارند تا در صورت مشاهده چنین موردی اقدام لازم را انجام دهند.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه علاوه بر قانون، در شرع اسلام نیز سگ حیوانی نجس محسوب می‌شود و علاوه بر آن متولیان حوزه بهداشت هم بر بیماری زا بودن آن تاکید دارند و از سویی سگ گردانی در معابر عمومی ممکن است موجب ترس و وحشت برخی از شهروندان گردد، افراد از این عمل خودداری کنند و بدانند که پلیس در اجرای این قانون هیچگونه مسامحه‌ای ندارد.

فرمانده انتظامی شهرستان اراک عنوان کرد: پلیس معتقد است که شهروندان شایسته عزت و احترام هستند و باید در همه حال سلامت، امنیت و عزت آنان حفظ شود و به همین سبب موضوع برخورد با سگ گردانی را با جدیت دنبال می‌کند.

کد خبر 4617360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha