۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۸:۳۳

محمدی راد در گفت‌وگو با مهر:

لیگ برتر والیبال امسال خاص است/ قضاوت داوران راضی کننده نیست

لیگ برتر والیبال امسال خاص است/ قضاوت داوران راضی کننده نیست

سرمربی تیم والیبال هورسان رامسر معتقد است داوری های لیگ برتر به دلیل نبود امکاناتی مثل ویدیو چک و دستگاه صوتی در برخی مواقع اشتباهاتی داشتند که باعث اعتراض‌هایی هم شده است.

رحمان محمدی راد سرمربی تیم والیبال هورسان رامسر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط لیگ برتر والیبال گفت: نتایجی که تیم‌ها تاکنون به دست آوردند گواه بر این است که امسال لیگ بسیار نزدیک و سخت است. به غیر از چند تیم که شرایطشان متفاوت دارند اما بقیه تیم‌ها نتایج نزدیکی کسب کردند.

وی گفت: به نظرم لیگ امسال بسیار خاص خواهد بود و اضافه شدن بازیکنان جوان به لیگ انرژی را مضاعف کرده است. در اکثر تیم‌ها بازیکنان جوانی که یا نیمکت نشین بودند یا اصلاً حضور نداشتند، به میدان می‌روند. حضور این بازیکنان سطح لیگ را بالا برده است.

سرمربی تیم هورسان رامسر گفت: برخلاف سال گذشته امسال لیگ اصلاً قابل پیش‌بینی نیست. تیم‌ها به راحتی همدیگر را شکست نمی‌دهند و به خاطر همین فکر می‌کنم یک لیگ سطح بالا و غیرقابل پیش‌بینی را شاهد خواهیم بود.

محمدی راد در مورد بازی مقابل چادرملو گفت: در ست اول انتظارم از بازیکنانم بیشتر بود. ما می‌توانستیم در ست اول تیم چادرملو را شکست دهیم اما فرصت را از دست دادیم. در ست دوم حواشی به وجود آمد که به نظرم از تصمیم عجولانه داوری نشأت گرفت. ناهماهنگی بین داور بالا و پایین به وجود آمد و رأی را به چادرملو داد که ما هم به آن اعتراض کردیم.

وی گفت: بعد از مشورت داوران با یکدیگر رأی به نفع ما برگشت داده شد و من برای اولین بار در رامسر اعتراض تماشاگر را به رأی داور دیدم و به همین خاطر چند بطری آب داخل زمین پرتاب شد که باعث شد زمین خیس شد. با توجه به شرایط آب و هوایی شمال چند دقیقه‌ای طول کشید تا زمین خشک شود و یک وقفه ۱۵ دقیقه‌ای به وجود آمد. در ادامه بازی ادامه پیدا کرد و ما در ست دوم پیروز میدان شدیم.

محمدی راد تأکید کرد: اشتباهاتی که در طول بازی از سوی داوران رخ داد باعث شد بازی از نظم خود خارج شود. اشتباهات داوری تا انتهای بازی ادامه داشت و برای هر رأی که صادر می‌شد همه اعتراض می‌کردند. البته اشتباهات داور در برخی مواقع به دلیل نبود ویدئو چک یا ارتباط صوتی اجتنات ناپذیر است. امیدوارم تیم‌هایی که بضاعت مالی خوبی دارند برای بهتر شدن شرایط این هزینه را انجام دهند تا مربیان هم آرامش داشته باشند.

وی در واکنش به این سوال که داوری را تا به الان چطور دیده است، گفت: اگر بخواهیم واقعیت را بگوییم داوری در این پنج هفته‌ای که از لیگ گذشته، خوب نبوده است. داوران ما خیلی باتجربه هستند و برخی اشتباهات در سطح آن‌ها نیست. من از مسئولان فدراسیون خواهش می‌کنم نگاهشان را به داوران تغییر دهند. شغل اصلی آن‌ها داوری نیست و به واسطه عشق و علاقه این کار را انجام می‌دهند.

محمدی راد عنوان کرد: دستمزد آن‌ها به اندازه یک بازیکن نوجوان لیگ برتری هم پول نمی‌گیرند. بنابراین باید انگیزه برای آن‌ها ایجاد شود. بر خی از داوران با هزینه شخصی خود به محل مسابقه می‌آیند و داوری می‌کنند. باید امکانات برای آن‌ها فراهم شود تا با خیال آسوده سوت بزنند. بنابراین نیاز است که نگرش مسئولان به داوران والیبال تغییر کند و با در اختیار قرار دادن برخی امکانات شرایط داوری بهبود پیدا کند.

وی در مورد شانس صعود تیم‌اش به پلی آف گفت: ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم. ما تلاش می‎‌کنیم در مسابقات خانگی نتایج قابل قبولی کسب کنیم. با تیم‌هایی که مسابقه می‌دهیم کار سختی داریم اما تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را کسب کنیم.

کد خبر 5937755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha