۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۵۷

رییس پارک علم و فناوری کردستان خبر داد؛

افزایش ۵ هزار مترمربعی فضاهای پارک علم و فناوری کردستان

افزایش ۵ هزار مترمربعی فضاهای پارک علم و فناوری کردستان

سنندج- رییس پارک علم و فناوری استان کردستان از افزایش پنج هزار مترمربعی فضاهای پارک علم و فناوری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک سوری عصر چهارشنبه در سومین جلسه اقتصاد دانش‌بنیان اظهار کرد: در مورد اقتصاد دانش بنیان و مفاهیم مرتبط در جامعه پرداخته شده اما اصول اقتصاد دانش بنیان مورد توجه است و چهار اصل دارد.

وی با اشاره به اینکه در هر جامعه‌ای که این چهار پایه باشد، آن جامعه دارای اقتصاد دانش بنیان است، افزود: تأمین نیازمندی‌ها، تسهیلات و کمک‌های مورد نیاز برای تولید ثروت از دانش توسط صاحبان ایده‌های فناورانه و برگزاری اموزش‌های مورد نیاز برای عملیاتی شدن ایده‌های فناورانه توسط افراد خلاق و فناور از جمله اصول چهارگانه اقتصاد دانش بنیان است.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به اینکه زمانیکه می‌توانیم موفق باشیم که علم روز را در لحظه دریافت کنیم، تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات و همچنین وجود اکوسیستم دستگاهی پویا که بتواند فناوری روز دنیا را دریافت کند از دیگر اصول چهارگانه اقتصاد دانش بنیان به شمار می‌روند.

سوری در ادامه به مدل ایجاد و راه‌اندازی مراکز رشد و نوآوری شهرستانی پرداخت و بیان کرد: در این راستا تعامل و همکاری با فرمانداری‌ها انجام می‌گیرد و در قروه، بیجار، کامیاران و بانه ایجاد شده است و در سایر شهرستان‌ها به وقوع پیوسته است.

لزوم توسعه زیرساخت‌های فیزیکی پارک علم و فناوری کردستان

وی توسعه زیرساخت‌های فیزیکی پارک علم و فناوری کردستان را از دیگر موارد مورد توجه ودستور کار این جلسه دانست و اعلام کرد: اقدامات لازم برای واگذاری زمین‌های با مالکیت راه و شهرسازی استان در محدوده زمین‌های دانشکده علوم قرآنی در حدود سه هکتار انجام شده است.

سوری با تاکید بر لزوم شناسایی و معرفی سوله‌های مازاد و بلااستفاده دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای فعالیت واحدهای فناورانه خاطرنشان کرد: مولدسازی از قانون‌های جهش تولید دانش بنیان است و باید بتوانیم فضاهای قابل تغییر کاربری به کارگاه را که در اختیار دستگاه‌ها هستند مورد استفاده قرار دهیم.

وی یادآور شد: اخذ مالکیت حداقل ۲۰ هکتار اراضی برای توسعه فعالیت‌های فیزیکی و تأمین و تجهیز حداقل پنج هزار مترمربع فضای مفید برای استقرار واحدهای فناور در سایت اصلی پارک در دستور کار است.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان به تلاش برای مالکیت ۶.۵ هکتار از اراضی راه و شهرسازی در محدوده روستای سرخه دزج سنندج اشاره کرد و گفت: ساختمان خود پارک در حال حاضر حدود ۶ هزار مترمربع زیربنا دارد که محدود است.

سوری افزود: دهه فجر امسال مجتمع نوآوری نور در کنار دانشگاه پیام نور کردستان در قالب قرارداد ۲۰ ساله راه اندازی و افتتاح شد و امسال پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع به فضاهای اداری پارک اضافه شد.

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی محصولات فناور و دانش بنیان ایرانی در سلیمانیه

رئیس پارک علم و فناوری کردستان خاطر نشان کرد: تلاش ما برپایی نمایشگاهی در سلیمانیه عراق برای معرفی و فروش تولیدات فناورانه داخلی است و نیاز به اخذ مجوز برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های ایران در سلیمانیه است.

سوری همچنین از ایجاد پردیس مشترک شرکت شهرک‌های صنعتی با پارک علم و فناوری خبر داد و گفت: این مهم فرصتی است تا از امکانات شرکت شهرک‌های صنعتی برای واحدهای فناور استفاده شود.

کد خبر 6024744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha