۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۵۳

کلیات بودجه 93 با 130 رای مجلس تصویب شد/ آغاز بررسی جزئیات بودجه

کلیات بودجه 93 با 130 رای مجلس تصویب شد/ آغاز بررسی جزئیات بودجه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 130 رای موافق کلیات بودجه 93 را به تصویب رساندند و بررسی جزئیات آن را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه بودجه 93 را به تصویب رساندند.

نمایندگان مجلس با 130 رای موافق، 59 رای مخالف، 10 رای ممتنع از 207 نماینده حاضر به کلیات این لایحه رای دادند.

در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه 10 نماینده موافق و 10 نماینده مخالف در صحن علنی مجلس سخنرانی کردند.

همچنین محمدباقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به نمایندگی از دولت و غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون تلفیق در نوبت صبح و حجت الاسلام مصباحی مقدم رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در نوبت عصر مجلس سخنرانی کردند.

بر این اساس، شفافیت در منابع بودجه، تخصیص اعتبار برای پروژه های نیمه تمام عمرانی، اعتبار برای بیماری‌های خاص، تعیین بودجه در راستای کاهش تورم و افزایش نرخ رشد اقتصادی از جمله دلایل موافقت نمایندگان موافق با کلیات بودجه بود.

همچنین مخالفان به دلیل عدم شفافیت، عدم توجه به مساله تورم، مشخص نبودن اعداد و ارقام در ردیف های بودجه ای، دیر رسیدن تبصره هدفمندی یارانه ها به مجلس و نبود وقت کافی برای بررسی دقیق آن، از جمله دلایل مخالفان کلیات لایحه بودجه بود.

همچنین مخالفان معتقد بودند کار کمیسیون تلفیق بودجه هنوز پایان نیافته و برای بررسی ردیف های بودجه‌ای لایحه بودجه باید به کمیسیون برگشته و زمان بیشتری برای بررسی آن سلب شود.

محمدباقر نوبخت نیز به نمایندگی از دولت به تشریح مزایای لایحه بودجه در سال 93 پرداخت و گفت: در سال 93 اقتصاد ایران از رکود خارج شده و از رشد اقتصادی برخوردار خواهیم بود که این امر به موجب رشد سرمایه‌گذاری محقق می شود.

کد خبر 2224478

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha