۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۱۸

مدیر کل اوقاف گیلان:

ثبت نام مرحله شهرستانی چهل و پنجمین مسابقات قرآن کریم آغاز شد

ثبت نام مرحله شهرستانی چهل و پنجمین مسابقات قرآن کریم آغاز شد

رشت- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به آغاز ثبت نام مرحله شهرستانی چهل و پنجمین مسابقات قران کریم، گفت: این مسابقات ویژه بانوان و آقایان بالای ۱۸ سال است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیزاده صبح چهارشنبه در گفتگو با رسانه‌ها با بیان اینکه شیوه نامه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و نغمات دینی جمهوری اسلامی با محوریت بقاع متبرکه ابلاغ شده است، اظهار کرد: ثبت نام این مسابقات در مرحله شهرستانی آغاز و فعالان قرآنی گیلان می‌توانند برای ثبت نام به سایت www.quraniran.ir مراجعه کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه این مسابقات ویژه بانوان و آقایان بالای ۱۸ سال است، افزود: این مسابقات در رشته‌های حفظ ۵ جز، ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، دعاخوانی، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن، ترجمه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: رشته‌های حفظ ۵ جز و ۱۰ جز تنها در مرحله شهرستانی و استانی، حفظ ۲۰ جز تا مرحله کشوری و ۳ رشته حفظ کل و قرائت تحقیق و ترتیل تا مرحله بین‌المللی ادامه دارد.

حجت الاسلام علیزاده گفت: همزمان با مرحله استانی رشته‌های آوایی، ضبط تصویری آثار رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، دعاخوانی و اذان انجام و سپس به صورت متمرکز توسط مرکز قرآنی داوری و راه یافتگان به مرحله سراسری مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در مسابقات از ۲۱ اردیبهشت آغاز و تا ۲۵ خرداد ماه ادامه دارد، افزود: متقاضیان جبرای ثبت‌نام می‌توانند به سایت www.quraniran.ir مراجعه و می‌توانند به صورت همزمان در یکی از رشته‌های انفرادی آوایی و یکی از رشته‌های گروهی ثبت‌نام کنند.

مدیر کل اوقاف گیلان اضافه کرد: به منظور ترویج معارف عمومی قرآن کریم و آشنایی با آن، تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند علاوه بر رشته‌های فوق، در یکی از رشته‌های معارفی ثبت‌نام کنند.

وی زمان برگزاری مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را در دهه ولایت (۱۹ تا ۲۷ تیر ماه) امسال و مرحله استانی رشته‌های معارفی را در تاریخ ۱۲ مردادماه اعلام کرد و گفت: مرحله استانی رشته‌های آوایی هم در اوایل شهریورماه (مقارن با هفته دولت) برگزار و زمان ضبط تصویری رشته‌های دعاخوانی، اذان، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن نیز در مرحله استانی است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه زمان ضبط تصویری رشته‌های آوایی قرآنی (رشته‌های حفظ ۲۰ و کل، ترتیل و قرائت تحقیق) در مرحله مقدماتی سراسری را بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ مهر است، افزود: مرحله مقدماتی سراسری رشته‌های معارفی هم در تاریخ ۲۰ مهرماه، داوری رشته‌های نغمات دینی (مدیحه سرایی، دعاخوانی و اذان) در بازه زمانی ۲۳ مهر تا ۲۷ مهرماه و داوری رشته‌های آوایی قرآنی در مرحله مقدماتی سراسری بازه زمانی ۲۱ تا ۲۶ آبان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اضافه کرد: مسابقات رشته‌های نغمات دینی در مرحله نهایی سراسری در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۴ آذر، مسابقات رشته‌های معارفی در مرحله نهایی سراسری در بازه زمانی ۳ تا ۵ دی و مسابقات رشته‌های آوایی قرآنی در مرحله نهایی سراسری در بازه زمانی ۲۷ دی تا اول بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 5504372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha