غم، غزه، مقاومت

غم، غزه، مقاومت

صبح شنبه ۱۵ مهر ماه، خبر ناگهانی حمله نیروهای مقاومت به فلسطین اشغالی مثل یک بمب اتمی منفجر شد و تشعشات آن همه جا را پر کرد. جنبش حماس، در عملیاتی دقیق و حیرت‌انگیز در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵ هزار راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد و و نیروهای قسام با عبور از مرزها، به شهرک‌های اشغالی در اطراف نوار غزه وارد شدند.

جهان غافلگیر شد؛ این عملیات خیلی زود در رسانه‌های خبری و شبکه‌ها اجتماعی انعکاس گسترده پیدا کرد و حالا «طوفان الاقصی» به یک هشتگ پربازدید و عنوان پر سر و صدا در رسانه‌ه تبدیل شده است. کاربران زیادی از مردم معمولی و چهره‌های شناخته شده، در نرم‌افزارهای مختلف بخشی از فعالیت خود را به انتشار اخبار غزه اختصاص داده‌اند و نفرت خود را از ظلم هفتاد ساله اسراییل ابراز کرده‌اند.

دنیا شاهد موج عجیب و بی‌سابقه‌ای از این دست واکنش‌ها است که کماکان نیز ادامه دارد؛ واکنش‌هایی که ممکن است به عنوان بخشی از تاریخ شفاهی مورد استناد باشند اما لا به لای اخبار، تحلیل‌ها و اظهارنظرهای خشک و سخت به دست فراموشی سپرده شوند. مجله مهر در پرونده «غم، غزه، مقاومت»، گوشه و کنار مهم‌ترین پرونده حال حاضر بشریت که در نوار غزه جریان دارد را بررسی می‌کند؛ جنگی که لنزها را سمت خود برگردانده و آزادی‌خواهان جهان در انتظار پایان غم آن به نفع مردم مقاوم فلسطین هستند.

اخبار پرونده

برچسب‌ها